י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
ישנה את התקנות

משרד התחבורה במהלך להקל על יבוא אמבולנסים

בגלל המלחמה והצורך שנוצר באמבולנסים, משרד התחבורה ישנה את התקנות כדי להקל על מי שמעוניין לייבא ארצה אמבולנס לשימוש בטחוני, ורכבים שמיועדים לשמש כמעבדות לתרומות דם

משרד התחבורה במהלך להקל על יבוא אמבולנסים
הקלות על יבוא אמבולנסים צילום: ניסאן

המלחמה המשתוללת בדרום ובצפון גורמת למשרד התחבורה לחפש פתרונות יצירתיים ליבוא של רכבי חירום, כך עולה מטיוטת תקנות התעבורה שמפרסם המשרד. מטרתה של טיוטת תקנות התעבורה שעוסקת ביבוא של אמבולנסים היא להקל על גופים שצריכים לייבא ארצה אמבולנסים לשימוש בטחוני ורכבים שמיועדים לשמש כמעבדות לתרומות דם.

כדי להבין מדוע משרד התחבורה רוצה לשנות את תקנות התעבורה חשוב להסביר: בניגוד למכונית נוסעים רגילה, שמיוצרת בשלמותה ועולה על אוניה לישראל, אמבולנסים בחלקם הגדול מיוצרים באופן שונה: בשלב הראשון יצרן הרכב מייצר את השלדה, או "השאסי" בלשון העם, כלומר מבנה המתכת הגדול שעליו יורכב גוף האמבולנס. מבנה המתכת הזה כולל את המנוע וחלק מתא הנוסעים אבל לא את המקום הייעודי שבו צריכים לשהות החולים.

כיום החוק קובע שלמי שרוצה לייבא לישראל אמבולנס יש שנתיים מלאות ממועד יצור השלדה של האמבולנס ועד שהאמבולנס נרשם בישראל. אבל כעת בגלל המלחמה נוצר צורך באמבולנסים והמשמעות היא ששנתיים אינן מספיקות. מסיבה זו ישנה כעת משרד התחבורה את התקנות כך שלמי שמעוניין לייבא ארצה אמבולנס שמשמש גם כרכב ביטחון או רכב שמיועד לשמש כמעבדה להתרמת דם ינתנו שש שנים ממועד ייצור שלדת האמבולנס ועד המועד בו יהיה ניתן לרשום אותו בישראל.

לפי משרד התחבורה: "מפניות שהגיעו למשרדנו עולה כי קיים קושי, בעת הזו, לאתר בחו"ל כלי רכב שטרם חלפו 24 חודשים ממועד ייצור שלדתם ומכאן הצורך בתיקון זה". כלומר יש קושי בהשגת אמבולנסים חדישים. עם זאת, השינוי בתקנות התעבורה אינו בלתי מוגבל: לפי משרד התחבורה הוא יהיה תקף עד ה 15 באפריל בשנה הבאה.

 

 

משרד התחבורה אמבולנס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד