ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
השעון הדיפלומטי מתקתק

דיווח: 5000 מחבלים חוסלו מתוך 30.000

לפחות 5,000 מחבלי חמאס נהרגו, מה שלמעשה משאיר את רוב מחבלי הזרוע הצבאית המונה כ-30,000 איש 'על הקרקע'. "זה הולך להיות ארוך", אמר סא"ל ריצ'רד הכט, דובר צה"ל לתקשורת הזרה "אנחנו צריכים את הזמן".  כשליש ממערכת המנהרות בעזה נותרה ללא פגע  

דיווח: 5000 מחבלים חוסלו מתוך 30.000
רכב עם מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

ישראל עדיין רחוקה מלהשיג את המטרה הצבאית המוצהרת "השמדה מוחלטת של חמאס" השולט ברצועה והוביל את המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר על דרום ישראל.

לפחות 5,000 מחבלי חמאס חוסלו, כך על פי שלושה גורמי ביטחון ישראלים, למעשה רוב הזרוע הצבאית של חמאס המונה כ-30,000 איש נשארה 'על הקרקע' או בתוך המנהרות.

שלושת הגורמים הישראלים שוחחו עם ה'וושינגטון פוסט' על הלחימה העזה בתוך עזה. "הפעילות בצפון רחוקה מלהסתיים. אף על פי שחלק גדול מהאזור טוהר על ידי תקיפות אוויריות, כוחות היבשה עדיין לא נכנסו לכמה ממעוזי המפתח של חמאס שם" אמרו הגורמים.

המקורות הישראלים מודים כי הנתון של 5,000 מחוסלים הוא הערכה בלבד. "אנחנו עובדים עם מודיעין, מנתחים אותו ומבינים כמה ואיפה הם נהרגו", אמר אחד הגורמים הרשמיים. הספירה מסובכת בשל העובדה שמחבלים רבים חוסלו מתחת לאדמה במנהרות. 

אבל המספר הכולל של המחבלים פחות חשוב לישראל, חשוב יותר עריפת ראשים של הנהגת חמאס, במיוחד יחיא סינוואר, ראש ממשלת חמאס בעזה.

העיתון מדווח כי צה"ל הצבא הקדיש כמויות גדולות של כוח אדם מודיעיני לאיתור מקום הימצאו של סינוואר, כמו גם מנהיגים מרכזיים אחרים כמו מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס.

גורמים צבאיים העריכו את מספר פירי המנהרות שהתגלו עד כה ל-800, כאשר 500 כבר הושמדו. הם סירבו להתייחס לדיווחים לפיהם נשקלת תוכנית להשתמש במשאבות להצפת המנהרות במי ים. כשליש ממערכת המנהרות בעזה נותרה ללא פגע.

לפני המלחמה העריכו בצה"ל כי לחמאס ולפלגים פלסטינים אחרים בעזה יש ארסנל של כ-30,000 רקטות. ישראל טוענת כי המחבלים ירו עד עכשיו יותר מ-11,500 מאז 7 באוקטובר.

"זה הולך להיות ארוך", אמר סא"ל ריצ'רד הכט, דובר צה"ל לתקשורת הזרה "אנחנו צריכים את הזמן", הוא הוסיף, והודה שהשעון הדיפלומטי מתקתק.

"אני חושב שהגענו לרגע שבו ישראל תצטרך להגדיר בצורה ברורה יותר מה המטרה הסופית שלה", אמר ביום שני נשיא צרפת עמנואל מקרון. "הרס מוחלט של חמאס? מישהו חושב שזה אפשרי? אם זה כך, המלחמה תימשך 10 שנים".

 

 

מחבלים חוסלו מלחמת חרבות ברזל חמאס מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד