כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
כמו מזון ותרופות

אישה מצרית טוענת כי חיברה 200,000 פלסטינים לאינטרנט

אישה מצרית טוענת כי חיברה 200,000 פלסטינים לאינטרנט בתוך עזה כשהיא מחוץ לעזה. היא אמרה כי "תקשורת עם אחרים" היא זכות בדיוק כמו מזון ותרופות

אישה מצרית טוענת כי חיברה 200,000 פלסטינים לאינטרנט
פרסום באינטרנט צילום: freepik

סופרת מצרית טוענת כי הצליחה לספק אינטרנט לאלפי פלסטינים בתוך רצועת עזה, לאחר שלטענת הפלסטינים ישראל ניתקה את השירות בכוונה כדי למנוע שידור ופרסום מהנעשה ברצועה.

הסופרת המצרית מירנה אללבווי חשפה את פרטי היוזמה לספק אינטרנט בעזה. היא אמרה לערוץ 'אל ערביה' הסעודי: "תקשורת עם אחרים היא זכות של אדם, בדיוק כמו מזון ותרופות, וברגע שנודע לנו על החלטת הרשויות הישראליות לנתק את שירותי האינטרנט ברצועת עזה כדי להסתיר ביצוע מעשי טבח והפרות, החלטנו לפנות לפתרון חלופי שנותן שירות לפלסטינים כדי שנוכל לתקשר איתם ולדעת מה קורה באינטרנט".

היא הוסיפה כי המטרה העיקרית של היוזמה הייתה לאפשר למאות אלפי תושבי רצועת עזה לתקשר זה עם זה, בתי חולים, התקשורת והעולם החיצון.

היא אמרה כי מדיניות ניתוק התקשורת נועדה לכסות את מעשי הטבח ולא לשדר אותם, ולכן הרעיון היה לספק שירות אינטרנט על ידי אספקת שבבים אלקטרוניים לאזרחים פלסטינים, ונקודות תקשורת המקשרות ביניהם כדי לתקשר ולבדוק את מצבם. היא אמרה שהיא פעלה בשביל משפחות בתוך רצועת עזה ולתת לכתבים ונציגי תקשורת אפשרות לתקשר עם מקום עבודתם, ולאפשר לצוותים רפואיים לתקשר עם מטופליהם, ולדווח את המציאות בבתי החולים ובמגזר הרפואי בעזה.

 

 

אינטרנט חמאס עזה מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד