ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
הלחימה תימשך בעוצמה נמוכה

דיווח: המבצע הקרקעי הגדול בעזה עשוי להסתיים עד ינואר

השלב הנוכחי של המבצע הקרקעי של ישראל בעזה עשוי להסתיים עד ינואר, כך אומרים גורמים אמריקאים. ארה"ב הזהירה את ישראל כי צה"ל לא יכול להתנהל בדרום עזה כפי שהיה בצפון עזה

דיווח: המבצע הקרקעי הגדול בעזה עשוי להסתיים עד ינואר
צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

גורמים רשמיים בארה"ב אומרים כי השלב הנוכחי של המבצע הקרקעי בעזה, יימשך מספר שבועות. לאחר מכן ישראל תעבור לאסטרטגיית לחימה נמוכה יותר, שתכלול מרדף אחר מנהיגי חמאס ספציפיים, כך אמרו מספר בכירים בממשל לרשת CNN.

על פי הדיווח, הבית הלבן מודאג מאוד מהאופן שבו יתפתחו הפעולות של ישראל במהלך השבועות הקרובים, כך אמר בכיר בממשל האמריקני.

כזכור ארה"ב הזהירה את ישראל בשיחות "קשות" ו"ישירות" כי צה"ל לא יכול להתנהל בדרום עזה כפי שהיה בצפון. ועל צה"ל לעשות יותר כדי להקטין את הנפגעים האזרחיים.

בכיר אמריקאי אמר ל-CNN, כי "המטרות של ישראל לא צפויות להיות מושגות עד סוף השנה, וישראל צפויה להמשיך את השלב הבא של הלחימה, אך בצורה אחרת".

גורם רשמי ישראלי אמר לערוץ האמריקאי אישר את הדברים ואמר: "אנחנו בעצימות גבוהה בשבועות הקרובים, ואז כנראה עוברים למצב בעצימות נמוכה".

הערכות של ארה"ב שישראל לא יכולה לשמור על עצימות גבוהה ללא הגבלת זמן, במיוחד עם חיילי המילואים המגויסים, כך אמר מקור בכיר. ישראל גם צריכה להיות ערוכה מול חיזבאללה בצפון, ולכן ישראל תעביר חיילים מהדרום לצפון ברגע שהיעדים בעזה יגיעו למיצוי.

גורמים רשמיים אמרו שכניסת ישראל לצפון עזה הייתה רחבה בהרבה בהיקפה אלמלא אזהרותיה של ארה"ב. התוכנית המקורית של ישראל לאחר מתקפת הטרור כללה מבצע מיידי יבשתי, אווירי וימי רחב היקף הכולל מאות אלפי חיילים שפשוט ימלאו את כל רצועת עזה. אך ישראל הקשיבה ליועצי צבא אמריקאים בכירים לגבי אופן ניהול המלחמה, ושינתה את התכניות.

"אני כן מאמינה שהם הקשיבו", אמרה ביום ראשון סגנית הנשיא קמלה האריס כשנשאלה האם ישראל מקשיבה לארה"ב. יומיים קודם לכן, דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר לכתבים: "אנו מאמינים שהגישה שאנו נוקטים עד כה הניבה תוצאות אפקטיביות".

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד