כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
קיבל מאסר על תנאי

נער בן 13 שתכנן ירי בבית כנסת ייאלץ ללמוד על השואה

נער בן 13 קיבל עונש מאסר על תנאי בגין תכנון לבצע פיגוע ירי בבית כנסת בארה"ב. בנוסף, עליו לקרוא ספר על דיפלומט שוויצרי שהציל את חייהם של עשרות אלפי יהודים מהשואה בבודפשט, הונגריה, במהלך מלחמת העולם השנייה

נער בן 13 שתכנן ירי בבית כנסת ייאלץ ללמוד על השואה
אילוסטרציה צילום: unsplash

צעיר בן 13 הורשע בתכנון לבצע פיגוע ירי בבית כנסת בעיר קנטון באוהיו שבארה"ב. הנער הודה באשמת תכנון פיגוע ירי ביום שישי האחרון. השופט ג'ים ג'יימס, גזר על הנער שנת מאסר על תנאי.

במהלך השנה, אסור לנער להשתמש באינטרנט ללא פיקוח. עליו לקרוא ספר על קרל לוץ, דיפלומט שוויצרי שהציל את חייהם של עשרות אלפי יהודים מהשואה בבודפשט, הונגריה, במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר מכן על הנער להגיש דו"ח על הספר למחלקת הנוער במשטרה. הנער בן ה-13 צריך גם לקבל ייעוץ אצל מטפל מוסמך.

הצעיר יצר תוכנית מפורטת לביצוע ירי המוני בפלטפורמת הרשת החברתית דיסקורד אשר דווחה לרשויות אכיפת החוק, וחייבה חקירה מיידית והודעה לגורמים ציבוריים לרבות בתי הספר שהביאה ל"בדיקה ציבורית משמעותית" כך נכתב בתיק התביעה. האיום התגלה בסביבות ה-1 בספטמבר בעיר פליין שבאוהיו, כך לפי בית המשפט.

בחקירה התברר כי הנער שוחח עם אדם אלמוני בוושינגטון על תוכניות לשרוף את בית הכנסת ולבצע פיגוע ירי, הנער אף השיג מפה של בית הכנסת.

הנער סיפר לחוקרים שהוא חבר ביותר מקבוצה אנטישמית אחת בדיסקורד, כך על פי דו"ח משרד השריף. לאחר מכן עצרו השוטרים את הנער. לא ברור אם האדם האלמוני בוושינגטון נחקר או נעצר.

בית כנסת אנטישמיות ארצות הברית בן 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד