כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
שומעים קולות חפירה

תושבי היישוב במרכז שחוששים: אנחנו הבאים בתור

אחרי ה-7 באוקטובר כל רעש חפירה כל תחושת בטן הופכת לסרט נע בראש של סיוט ותרחיש אימים. כך חשים תושבי כוכב יאיר - צור יגאל המוקפים בטול כרם וקלקיליה ששומעים לאחרונה צלילי חפירה מתחת לאדמה עליה מתגוררים. ראש המועצה יזם ומיגן את היישוב מכל עבריו אבל זה מספיק מלחייץ

תושבי היישוב במרכז שחוששים: אנחנו הבאים בתור
שער הכניסה לכוכב יאיר-צור יגאל צילום: מתוך פייסבוק של יובל ארד

תחושת הביטחון אצל כולנו צנחה אחרי מחדל ה-7 באוקטובר ומתקפת הפתע של חמאס חרף התרעת קצינים באמ"ן ותצפיתניות בשטח מפני העומד להתרחש. נוכח העובדה שכוח רדואן של חיזבאללה עדיין מהווה איום על תושבי קו הגדר בצפון ישנם תושבים נוספים דווקא במרכז הארץ שמרגישים את האדמה רועדת מתחת לרגליהם. 

לפי מאמר באתר 'וואלה', בשבועות האחרונים מדווחים תושבים בכוכב יאיר-צור יגאל במזרח השרון שבמחוז המרכז בישראל, כי הם שומעים צלילי חפירה סמוך לבתי היישוב. הם מעלים חשש שמדובר במנהרות חודרות מהעיר הפלסטינית קלקיליה, המרוחקת כ-300 מטרים בלבד מקו הבתים הדרומי של היישוב.

הערכת מצב בטחונית במועצה (מתוך פייסבוק)

היישוב ממוקם מצפון לקלקיליה, ממזרח לטירה ומדרום לטייבה. הקו הירוק ההיסטורי נושק לבתים המזרחיים של היישוב וגדר ההפרדה - שבאזור זו היא גדר רשת פשוטה, ופרוצה - מרוחקת כ-500 מטרים בלבד מבתי היישוב.

תסריט של פלישת המון פלסטיני מקלקיליה ומהכפרים הסמוכים שעד ל-6 באוקטובר היה נשמע קיצוני ומופרך, כעת הוא ממשי ואימתני.

יו"ר המועצה המקומית יובל ארד שמפרסם את המאמר ב'וואלה' על חשש התושבים המונים כ-10 אלף איש, מציין כי כמענה ראשוני הקימה המועצה המקומית כמה עמדות תצפית וירי סמוך ליישוב והן מאויישות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בידי חיילים מהיישוב שגויסו בצו 8 וכן בידי מתנדבים אוחזי נשק.

יובל ארד. צילום: פלאש 90.

לצד זאת המועצה הקימה מחלקת הביטחון מטעמה שמסיירת בכל בלילה סמוך לדרך הביטחון המקיפה את היישוב. במאמר מציין ראש המועצה כי יישוב כה קטן לא יוכל לשאת בעלות ההגנה העצמית שלו ודורש מהמדינה להכניס את היד לכיס.

מצה"ל דורש יובל ארד, לקיים חשיבה מחודשת לגבי האיומים המתבססים ביישובים הפלסטיניים שבמורדות השומרון. למקד את המאמצים תחילה בערים הגדולות קלקיליה וטול כרם כדי לאתר מנהרות התקפיות שייתכן כי חודרות לשטח ישראל ולהשמידן בטרם תהפוכנה למלכודת מוות.

"כדי שלא נתעורר מופתעים מול התקפה רצחנית, חייבים מדינת ישראל וצה"ל לחשב מסלול מחדש ולבחון את 300 המטרים המפרידים בין קלקיליה לכוכב יאיר-צור יגאל, או בין טול כרם לבת חפר, כאילו מדובר במאות המטרים שבין ג'באליה לבארי ולכפר עזה. רק אז נוכל להשיב את תחושת הביטחון שאבדה בשמחת תורה", מסכם ראש המועצה יובל ארד את מאמרו.

מנהרת טרור טול כרם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד