כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
סיכום חדשות השבת

כטב"ם איראני תקף ספינה; חייל נפל בצפון

סמל עמית הוד זיו, בן 19 מראש העין, נהרג כתוצאה מירי מלבנון לעבר מרחב שתולה | מכלית מסחרית "בעלת קשרים ישראליים" הותקפה על ידי כטב"ם סמוך להודו | לוחמי צה"ל ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס, ולחיסולם | סיכום חדשות השבת

כטב"ם איראני תקף ספינה; חייל נפל בצפון
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

חברת האבטחה הימית אמבריי דיווחה כי מכלית מסחרית "בעלת קשרים ישראליים" הותקפה על ידי כלי טיס בלתי מאויש סמוך להודו. לפי ההערכות, הכטב"ם שוגר מאיראן - מה שהיה להתערבות האיראנית המובהקת לראשונה במלחמה.

דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמל עמית הוד זיו, בן 19 מראש העין, נהרג כתוצאה מירי מלבנון לעבר מרחב שתולה. עמית שירת כלוחם בגדוד 71, עוצבת "הברק". באירוע נפצע חייל נוסף מאותו הגדוד באורח קשה.

הבית הלבן הצהיר כי "לאיראן יש מעורבות גדולה בתכנון המתקפות של החות'ים בים האדום", זאת בניגוד להכחשות החוזרות ונשנות של האיראנים. דובר מטעם הבית הלבן אמר: "אין לנו שום סיבה להאמין שאיראן מנסה להניא את החות'ים מההתנהגות חסרת האחריות הזו".

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בעד הצעת איחוד האמירויות להגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, זאת כאשר 13 מדינות הצביעו בעד. ארה"ב ורוסיה נמנעו בהצבעה. שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן הגיב: "אני מודה לארה״ב ולנשיא ביידן על העמידה האיתנה לצד ישראל לאורך המו״מ על ההחלטה והשמירה על הקווים האדומים שהוגדרו".

במסגרת הפעילות הקרקעית במרחב עיסא שבדרום העיר עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח, כהערכות למארב מתוכנן, ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס. בשיתוף פעולה עם מכלולי האש והמודיעין החטיבתיים, הכווינו הכוחות מטוס קרב של חיל האוויר שתקף את המבנה וחיסל את המחבלים.

צה"ל ושב"כ הודיעו בהמשך לחיסול אתמול ברפיח, כי הם חיסלו באמצעות מטוס קרב את חסן אטרש, אחראי על סחר, ייצור והצטיידות באמצעי לחימה של הזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף לקח חלק בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה, ובתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון.

הלחימה בגבול הצפון: במהלך השבת היה חשד לחדירת כלי טיס עוין, וארבעה שיגורים שזוהו במטח למנרה ולקריית שמונה. בתגובה, צה"ל השיב אש לעבר מקורות הירי.

דיווח סעודי: החות'ים החלו בימים האחרונים להטמין כמויות גדולות של מוקשים מדרום לעיר הנמל חודיידה, זאת כחלק מהכנותיהם לתגובה שתגיע בעקבות מתקפותיהם בים האדום, בין היתר מכיוון הכוח הבינלאומי של שקם כנגדם.

משלחת בראשותו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד א-נח'אלה הגיעה היום לקהיר, זאת כחלק מהדיונים בדרכים להפסקת אש - ואחריו ביקורו של ראש הזרוע המדינית של החמאס איסמעיל הנייה בקהיר בשבוע שעבר.

אחרי אמירות אנטישמיות רבות שלו, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כתב כי: "שום דבר לא יכול להצדיק את התקפות הטרור הזוועתיות של חמאס ב-7 באוקטובר, או את החטיפה האכזרית של כ-250 בני ערובה. אני חוזר על קריאתי לשחרר את כל בני הערובה הנותרים באופן מיידי וללא תנאים".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה כי "אנו ממשיכים בחאן יונס ומתכוננים למרחבים נוספים, בשלבי סיום בצפון ובהתחלת האחזקה. צהל השמיד היום מנהרה של מאות מטרים ככה הם מנהלים את הלחימה וככה ניהלו את הלחימה ב-7 באוקטובר".

הצי החמישי של ארצות הברית הודיע כי יותר מ-20 מדינות ייקחו חלק במבצע הקואליציה הבינלאומית נגד החות'ים.

שר הביטחון גלנט אמר בתום הערכת מצב כי "סינוואר שומע את פצצות חיל האוויר ומרגיש את עוצמת כלי ההנדסה, בקרוב יפגוש את קני הרובים שלנו".

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, נפגש בדוחה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-תאני, כדי "להגביר את המאמצים" להגיע להפסקת אש בעזה".

חמאס עזה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד