י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
טבח בלתי נתפס

תחקיר מעמיק של ה"ניו יורק טיימס" על מה שקרה בבארי

תחקיר בן 10 שבועות של ה"ניו יורק טיימס" על מה שקרה בבארי ב-7 לאוקטובר, חושף את עומק הזוועות. המחבלים אספו 14 בני ערובה והשתמשו בהם כמגן אנושי במהלך לחימה עם כוחות הביטחון, חלק מבני הערובה נהרגו בלחימה

תחקיר מעמיק של ה"ניו יורק טיימס" על מה שקרה בבארי
מתנדבי זק"א בקיבוץ בארי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לא הייתה התפרצות אחת של אלימות, שהסתיימה ברגע מפחיד. זו הייתה השתוללות ממושכת, שבה עשרות מחבלים הסתובבו בחופשיות בקיבוץ בארי והרגו בשיטתיות ובאכזריות.

תחקיר בן 10 שבועות של ה"ניו יורק טיימס" על מה שקרה בבארי ב-7 לאוקטובר, המבוסס על ראיונות עם עשרות ניצולים ועדים וכן על סרטונים, הודעות טקסט והקלטות של שיחות טלפון, חשף סיוט שנמשך כמעט יממה.

העיתון ראיין יותר מ-80 ניצולים, קרובי משפחה של קורבנות, חיילים וחובשים, יותר מתשע שעות של צילומי מצלמות אבטחה כמו גם טלפון ומצלמת גוף שצולמו על ידי תושבי עזה נסקרו ונבדקו. יותר מ-1,000 הודעות טקסט והקלטות קוליות, עם צילומי תלת מימד של הקיבוץ שצולמו על ידי Treedis, חברת תוכנה ישראלית, היו חלק מהתחקיר.

זה איפשר לעיתון לזהות היכן נהרגו רוב האנשים בקיבוץ. לפחות 97 אזרחים, כמעט אחד מכל 10 אנשים שחיו בבארי נרצחו.

מחבלי חמאס מיקדו את התקפתם בחלקים המערביים של הקיבוץ, האזור הקרוב ביותר לעזה. הם פשטו על הקיבוץ בית אחר בית, הציתו בשיטתיות עשרות בתים, הרגו רבים מאלה שמצאו בפנים וחטפו אחרים.

במרכז הכפר טבחו המחבלים באנשים שהסתתרו בתוך מרפאה. באזור אחר המחבלים אספו 14 בני ערובה והשתמשו בהם כמגן אנושי במהלך לחימה עם כוחות הביטחון, חלק מבני הערובה נהרגו בלחימה.

העדויות לא נתפסות במוח אנושי. תושבים נורו בחדרי השינה שלהם, על המדרכה ומתחת לעצים, שם שכבו כמו בובות סמרטוטים בערימה. אחרים נלכדו בבניינים בוערים, גופותיהם נמצאו חרוכות ללא הכר. הקורבן המבוגר ביותר היה בן 88, והקטן היה בן פחות משנה.

חלק מהתושבים שהסתתרו בחדרי שירותים או בשיחים שרדו, בעוד רבים ששהו במ"מדים נהרגו. הורים איבדו ילדים. ילדים איבדו הורים.

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד