כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
פתקים עם הנחיות מדויקות

בצה"ל שמו לב לשינויים בקרב מחבלי חמאס

ככל שצה"ל מעמיק לתוך הרצועה ולוחץ על מוקדי הכוח של ארגון הטרור, הלוחמים בשטח מבחינים בשינויים בהתנהלות האויב. בימים האחרונים מזהים הלוחמים לחימה מתוך ריכוזי אוכלוסייה אזרחית בלבוש אזרחי מלא, ועל גופות מחבלים נמצאו פתקים עם הוראות תקיפה, למקרה שהקשר עם הפיקוד התנתק

בצה"ל שמו לב לשינויים בקרב מחבלי חמאס
מחבלי חמאס צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

מחבלי חמאס החלו לנהל לחימת גרילה של ממש מתוך אוכלוסייה אזרחית. כך שמו לב בצה"ל בימים האחרונים. לפי הדיווח ב'כאן 11', מחבלים כבר לא לובשים מדים של חמאס או ג'יהאד אסלאמי, אלא בגדים אזרחיים. בנוסף, על מחבלים נמצאו פתקים עם הנחיות מדויקות - מתי לצאת למתקפה נגד כוחות צה"ל, ככל הנראה פקודות שנתנו למחבלים למקרה שהקשר עם מפקדיהם יתנתק.

הלחימה ברצועת עזה נמשכת עם קרבות עזים בין לוחמי צה"ל לבין מחבלים בצפון, מרכז ודרום הרצועה. בצה"ל עדיין לא מודיעים על השגת שליטה מבצעית מלאה בצפון הרצועה, ומרחיבים את התמרון במרכז הרצועה לכיוון מחנות הפליטים של המרכז.

באזור חאן יונס על פי הערכות, הלחימה תימשך עוד חודשים בגלל מורכבות השטח והתוואי התת-קרקעי. שם שוכנות המפקדות של בכירי חמאס מעל ומתחת לאדמה וההערכות שזה האזור שבו מוחזקים חטופים ישראלים.

ביממה האחרונה נשמעת טענה על ירידה בתקיפות של חיל האוויר בעזה - אז צריך להגיד ביושר שיש מורכבות לבצע תקיפות קרוב מאוד ללוחמים שמתמרנים בעזה. סיבה נוספת לירידה בהיקף הפעילות האווירית הוא מזג האוויר החורפי שמקשה על פעילות חיל האוויר.

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד