י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
החשש ממנהרות

תושבים במרכז הארץ התלוננו על שמיעת חפירות - המועצה בדקה

לאחר שתושבים התלוננו על שמיעת חפירות מתחת לבתיהם המועצה המקומית בת חפר מודיעה כי בוצעו מספר בדיקות לגילוי מנהרות | עד כה, ללא ממצאים

תושבים במרכז הארץ התלוננו על שמיעת חפירות - המועצה בדקה
מחבל חמאס בפתח מנהרה בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

לאור חששות שהועלו בימים האחרונים ביישוב בת חפר, המועצה המקומי מסרה הבוקר (שני) כי בעקבות פניות ביחס לשמיעת רעשי חפירות הם מבקשים לעדכן כי "המועצה והנהגתה רואים ברצינות רבה את הדיווחים, ופועלים לאורך זמן על מנת לבדוק את הנושא באופן מקיף ומקצועי, ובשיטות שונות. עד כה, התבצעו שלוש בדיקות ביחס לחפירות, ועוד שתי בדיקות יבוצעו בימים הקרובים". עם זאת, במועצה מדגישים כי עד כה לא נמצאו כל ממצאים המעידים על חפירות.

עוד מצויין בהודעה כי בוצעו מספר בדיקות על ידי חברה המתמחה בתחום, בדיקה של פיקוד העורף וכן ע"י מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון), בתיאום עם הנהגת המועצה ומהנדס המועצה, באף בדיקה לא נמצאו כל ממצאים, נכון לעכשיו.

בנוסף, אומרים שם כי בעקבות פניית ראשת המועצה בנושא אל קצין הנדסה פיקוד מרכז, הוא ביקר ביחד עם נציגים נוספים מהצבא בבת חפר ביום שישי האחרון  שם פגש את ראשת המועצה וסגנה, נציגי הביטחון של המועצה וננציגי התושבים כל זאת במטרה להרגיע את חששותיהם.

כמו כן סוכם, לבקשת המועצה ובת חפר, על שורת צעדים נוספים ומשמעותיים ביותר לחיזוק ההגנה ביישוב ובמרחב ובהם: הוספת אמצעי הגנה בנוסף לחומה (יצירת קו הגנה כפול), פעולות מבצעיות, אמצעים טכנולוגיים ועוד.

מלחמת חרבות ברזל מנהרת טרור חפירת מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד