כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"חמאס לא הפתיע אותי"

אחיו של החטוף שנהרג בשוגג: "ארדוף את גלנט"

יונתן, אחיו של אלון שמריז ז"ל שנחטף ונורה בשוגג: "אמרתי לגלנט שארדוף אותו". הוסיף: "כמו שזה נראה - הולכים להחזיר את כל החטופים בארונות"

אחיו של החטוף שנהרג בשוגג: "ארדוף את גלנט"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

לפני קצת יותר משבוע, פורסם דבר הטרגדיה הקשה שהובילה לירי בשוגג בחטופים יותם חיים ז"ל, אלון שמריז ז"ל וסאמר טלאלקה ז"ל שהצליחו לברוח משוביהם, זאת על ידי כוחות צה"ל. יונתן שמריז, אחיו של אלון ז"ל, התייחס לתחושותיו לאחר הסוף העצוב, והביע את דעתו על התנהלות הממשלה ערב המלחמה ובמהלכה.

"אני חושב שאין להם מה להגיד, לא רק לשר הביטחון, לכל חברי הקבינט שם. אני חושב שנגמרו להם המילים. אני חושב שכל יום שהם שם זה נזק עצום למדינת ישראל. צריך לזכור שיש לנו שם עוד 130 חטופים, וכמו שזה נראה, הם הולכים להחזיר את כולם בארונות", טען שמריז לגבי שיחתו עם גלנט, והוסיף: "אמרתי לו בשורה התחתונה שאני לא אשכח ושאני ארדוף אותו".

"הכוונה שמי שהפקיר אותנו ובגד בנו ב-7 באוקטובר ואז המשיך ולא ניהל את הקטסטרופה הזאת ולא התאפס על עצמו, צריך ללכת לכלא. זה מחדל. האנשים האלה צריכים ללכת לכלא, לא ללכת הביתה", טען שמריז.

מי האנשים האלה?

"ראש הממשלה, שר הביטחון. מבחינתי, הקבינט שהיה לפני קבינט המלחמה, מבחינתי גם 64 חברי כנסת שהם היו אחראים על הביטחון האישי שלי. אתם החלטתם שאתה נכנסים לממשלה, תפקיד ציבורי, האחריות שלכם זה לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. כשלתם בזה, שיסיתם ופילגתם. במשך שנתיים התעסקתם בהכול חוץ מבמה שחשוב. חמאס, לא הפתיע אותי שהוא בא להרוג אותי, הוא תמיד רצה לבוא להרוג אותי. זה שממשלת ישראל התעסקה בשטויות והפקירה אותי למות, אותי ואת כל הקיבוץ שלי ואת כל האזור שלי, ואת אח שלי, זה הפתיע אותי".

אתה רואה את עצמך חוזר לקיבוץ?

"זה עוד רחוק. מאוד תלוי איך תיגמר המלחמה. אולי אתה לא ראית את זה קורה, אבל אצלנו בכיתות כוננות, מ-2010 כל שנה התרחיש הזה עולה בתדריכים. אלה דברים שמדברים עליהם, על השתלטות של מחבלים בתוך קיבוצים, על חדרי אוכל, בערב פסח".

רק פוליטיקאים צריכים לשלם את המחיר?

"ברור שגם שרשרת הפיקוד הצבאית, ברור. כל מי שהיה אחראי על הדבר הזה צריך ללכת לכלא. זה לא עצימת עיניים, זה יותר מזה, זו בגידה באזרחים. אם אני צריך להיות בממ"ד 22 שעות עם אשתי והתינוקת, ואם אחרי 72 שעות לוקח להשתלט על הקיבוץ שלנו בחזרה, זה יותר עמוק מהכול".

לגבי קריאתו של שר האוצר סמוטריץ' מתושבי העוטף לחזור לבתיהם, אמר: "אני מציע לכל מי שאומר את זה שיבוא לדקה, ילך בקיבוץ, ייכנס, יחזור, ואז יגיד אם אפשר לחשוב על לגור בקיבוץ. אני לא סומך על האנשים שם למעלה, אני לא יודע מה הם מתכננים. אני לא חושב שהם יכולים לתקן את מה שהם עשו. אם המצב יישאר כמו שהוא היה לפני, אני לא חושב שמישהו בעוטף באמת יחזור לבתים. אני לא חושב שמישהו יסכן את הילדים שלו ככה שוב".

 

שחרור חטופים חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד