כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מונע ביקורת באגרסיביות

פוטין נוקם חזק: נבלני התגלה במושבת עונשין נידחת

לאחר שלושה שבועות של היעלמות עם חרושת שמועות, איש האופוזיציה אלכסיי נבלני התגלה במושבת עונשין נידחת ברוסיה. מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא, "במצב טוב". גורם רשמי באו"ם תיאר זאת כ"היעלמות מאולצת"

פוטין נוקם חזק: נבלני התגלה במושבת עונשין נידחת
מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני אותר בכלא נידח רחוק ממוסקבה לאחר שנעלם במשך כמעט שלושה שבועות, כך אמרו תומכיו.

נבלני שהעז לקרוא תיגר על פוטין וחשף שחיתויות של הקרמלין, נשלח אל מושבת העונשין IK-3 בחארפ, שבמחוז ימאלו-ננץ, כ-1,700 קילומטרים צפונית-מזרחית למוסקבה, כך אמרה הדוברת שלו קירה ירמיש. "מצאנו את אלכסיי נבלני" כתבה בטוויטר.

נבלני, שנידון לכמעט שלושה עשורים בכלא לאחר שהקים אופוזיציה פוליטית חזקה נגד הנשיא וולדימיר פוטין, נעלם מבית הכלא באזור ולדימיר ליד מוסקבה ב-6 בדצמבר, תומכיו חששו לגבי בריאותו. גורם רשמי באו"ם תיאר זאת כ"היעלמות מאולצת".

ירמיש אמר כי עורך דינו של נבלני הצליח לראות אותו ביום שני והוסיף: "הוא במצב טוב".

עוזריו של נבלני התכוננו להעברתו הצפויה לכלא "מיוחד", הכלא עם התנאים הקשים ביותר ברוסיה.

ה'גארדיאן' מדווח כי העברות בכלא הרוסי ידועות לשמצה בכך שנמשכות זמן רב, לפעמים שבועות, שבמהלכם אין גישה לאסירים, מקום הימצאם מוגבל או לא כלל קיים.

נבלני נשלח לאזור האוטונומי בצפון-מערב סיביר, אחד המקומות הנידחים ביותר של רוסיה. הכלא עם אבטחה גבוהה הוקם תחת סטאלין בברית המועצות לשעבר.

"התנאים שם קשים, עם משטר מיוחד, קשה מאוד להגיע לשם", אמר איבן ז'דנוב, מקורב נוסף של נבלני.

ז'דנוב אמר כי התקשורת של נבלני עם העולם החיצון תוגבל מאוד על ידי המיקום החדש. "תודה רבה לתומכים שלנו, לפעילים, לעיתונאים ולתקשורת המודאגים מגורלו של אלכסיי", הוסיף.

בעלי בריתו של נבלני אמרו כי עיתוי היעלמותו סמוך להכרזתו של הנשיא פוטין על רצונו להיבחר מחדש במירוץ לנשיאות רוסיה ב-2024.

"זה היה ברור מההתחלה שהרשויות רוצות לבודד את אלכסיי, במיוחד לפני הבחירות", אמר ז'דנוב.

פוטין הוא מנהיג הקרמלין המכהן הארוך ביותר מאז סטאלין ויכול לעבור אותו אם ימשיך לרוץ לכהונה שישית.

נבלני, פעיל נגד השחיתות הפך ליריב מר של פוטין, הוא הורעל ברוסיה עם נוביצ'וק ב-2020, פונה לגרמניה לטיפול, ולאחר מכן חזר לרוסיה ב-2021, שם נעצר, הורשע באשמת הונאה וקיצוניות, ונידון לשלושה עשורים בכלא.

מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד