כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
המשטרה חוקרת

משרדו של חבר פרלמנט תומך ישראל נשרף

משטרת בריטניה חוקרת מי שרף את משרדו של חבר הפרלמנט הפרו-ישראלי מייק פריר. המשטרה חושדת שהמשרד הוצת בכוונה לאחר שהפוליטיקאי הצהיר שוב ושוב תמיכה בישראל

משרדו של חבר פרלמנט תומך ישראל נשרף
שוטרים בבריטניה צילום: unsplash

חשד להצתת משרדו של חבר הפרלמנט הבריטי מייק פריר. חבר הפרלמנט שמייצג את שכונות פינצ'לי וגולדרס גרין, תומך נלהב של ישראל לאורך הקריירה שלו, סיפר כי שריפה פרצה בחלק האחורי של משרדו במחוז הבחירה שלו בשעה 19:00 אתמול.

חבר הפרלמנט אמר שהמניע עדיין לא ידוע, אם כי החוקרים אמרו שהשריפה התחילה "בהצתה מכוונת".

חבר הפרלמנט היה גם מטרה של מחבלי דאעש - המדינה האסלאמית בשנת 2022, כעת הוא מייצג אזור עם אוכלוסייה יהודית משמעותית ותומך קולני של ישראל.

אלכס צ'אלק, שר המשפטים אמר כי תגובת המשטרה ומכבי האש הייתה 'מצוינת' וכי הם הגיעו תוך דקות מרגע קבלת הקריאה. הוא הוסיף: "המשטרה עדיין חוקרת ובודקת מצלמות במעגל סגור, עד שהחשודים לא ייתפסו לא נדע מה המניע. במזל אף אחד לא היה אז במשרד".

מאז שנבחר בשנת 2010, מר פריר חשף שהוא סבל מ-13 תקריות "מאוד מאיימות".

"שמו לי בקבוקי תבערה על מפתן הדלת, ופתקים על המכונית", אמר מוקדם יותר השנה. "נוסף על כך ונדליזם שגרתי, חלק מהאירועים היו מאוד מאיימים".

למרות שהחקירה על המניע להצתה עדיין נמשכת, התקרית מגיעה לאחר הגברת המתיחות סביב הסכסוך במזרח התיכון ואיומים והפחדה על פוליטיקאים. מר פריר הוא חבר באיגוד שמרנים ידידי ישראל (CFI) והתבטא על יחסי ישראל-פלסטינים בשנים האחרונות.

ב-2014 הוא התפטר מתפקידו כשר כדי להצביע נגד הצעה בלתי מחייבת של בית הנבחרים המכירה במדינה פלסטינית. "זה נושא שאני מרגיש לגביו מאוד, וזה היה הדבר הנכון לעשות עבור הבוחרים שלי", אמר אז.

ממשטרת המטרופולין נמסר: "סיבת השריפה נמצאת בחקירה, אנו מאמינים כי ייתכן שהיא הוצתה בכוונה".

 

בריטניה הצתה מלחמת חרבות ברזל חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד