י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הותר לו לצאת לעבודה

הוארך מעצר החייל היורה; התעבה החשד

בית הדין הצבאי האריך עד יום רביעי הבא את מעצר הבית של אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן בזירת הפיגוע בכניסה לירושלים. כמו כן, הותר לו לצאת לעבודה ולשוב לריצוי מעצר הבית

הוארך מעצר החייל היורה; התעבה החשד
אביעד פריג'ה צילום: פלאש 90

בית הדין הצבאי בבית ליד האריך עד ליום רביעי הבא את מעצר הבית של אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל דורון קסטלמן ז"ל בזירת הפיגוע בכניסה לירושלים. בית הדין דחה את עמדת התביעה הצבאית והקל פעם נוספת בתנאים, כאשר קבע כי לאחר בחינת טענות המצדדים ומצב הראיות, שיש לאפשר לפריג'ה לצאת לעבודה.

לאחר שהוצגו בפניו במעמד צד אחד ראיות שונות, השופט טובי הארט ציין בהחלטתו כי התעבה החשד לכך שהחשוד ירה בקסטלמן כאשר הרים את ידיו, וכי יש יסוד סביר לחשד המיוחס לחשוד. סנגוריו של פריג'ה לא הגיעו להסכמה עם התביעה על התנאים למרות, בקשת השופטים שיעשו כן.

יובל קסטלמן ז"ל / זירת הפיגוע. צילום: המשפחה / חיים גולדברג, פלאש 90.

במהלך הדיון, הביע בית הדין את מורת רוחו מאי ביצוע ואי קידום של פעולות חקירה שהוגדרו ע"י התביעה כדחופות. זאת, בעוד שפריג'ה עודנו נתון במעצר בית בתנאים המגבילים את חירותו. בית הדין קבע כי "יש השתהות ממשית בביצוע הפעולות", וכי התנהלות זו "איננה מניחה את הדעת".

פריג'ה עומד על גרסתו בעקביות, כי לא ירה במנוח בשום שלב בעת שהרים את ידיו. לדבריו, היה משוכנע כי המנוח הוא המחבל השלישי בזירה, שהאירוע עדיין פעיל, ושהמנוח עדיין מסכן אותו ואת האזרחים במקום.

במהלך הדיון ציינו הסנגורים, עו"ד שלומי ציפורי ורן כהן רוכברגר, כי "עברו של פריג'ה נקי מכל רבב, ומעולם לא היה מעורב באירוע אלים כלשהו, והאירוע דנן הוא אירוע מבצעי, ולכן אין ממש מאחורי הטענה בדבר מסוכנות כלשהי הנשקפת ממנו".

פיגוע ירי ירושלים הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד