כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
לבקשת ארה"ב

בישראל דנים במנגנון להכנסת סיוע הומניטרי ישראלי לעזה

בישראל החלו לאחרונה לדון בפיתוח מנגנון להכנסת סיוע הומניטרי ישראלי לרצועת לעזה, זאת בשל לחצים אמריקנים בעניין בין היתר. סיוע זה מיועד לצפון הרצועה, שם נמצאים בין 100 ל-200 אלף עזתים

בישראל דנים במנגנון להכנסת סיוע הומניטרי ישראלי לעזה
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

בישראל דנים לאחרונה בפיתוח מנגנון להעברת סיוע הומניטרי ישראלי לרצועת עזה, כך דווח ב"כאן 11". הסיוע המדובר מיועד לצפון הרצועה, שם יש לפי ההערכות צה"ל בין 100 ל-200 אלף עזתים.

דיונים אלו בישראל מתקיימים בשל לחצים אמריקנים בנושא, וכאשר גורמים הגדירו את המצב ההומניטרי בצפון עזה "על סף הקריטי". יחד עם זאת, גורם מדיני אמר כי "יהיה קשה מאוד לאשר בקבינט הכנסת סיוע ישראלי לעזה", בין היתר בשל התנגדות בתוך הממשלה למהלך.

יחד עם זאת, גורם מדיני אמר כי "פגיעה בסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה משמעותו אובדן התמיכה של ארצות הברית".

בסוף השבוע הצביעה מועצת הביטחון של האו"ם בעד הגדלת הסיוע ההומניטרי שייכנס לרצועת עזה - יוזמה שהעלתה איחוד האמירויות. שגריר ישראל באו"ם ארדן הגיב: "התמקדות האו"ם רק במנגנוני הסיוע לעזה, היא מיותרת ומנותקת מהמציאות- ישראל ממילא מאפשרת הכנסת סיוע בכל היקף נדרש. האו״ם צריך היה להתמקד במשבר ההומניטארי של החטופים".

בשבוע שעבר התקיים במהלך ישיבה הממשלה דיון על הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר כרם שלום. ראש הממשלה נתניהו הסביר את ההחלטה: "האמריקאים עזרו לנו להביא 80 חטופים במקום 50 חטופים בעסקה. והתמורה שלנו זה להכניס 200 משאיות ביום. אי אפשר להכניס את כולם דרך מעבר רפיח, לכן בשביל שנוכל לתת את התמורה שלנו, אנחנו צריכים לפתוח את מעבר כרם שלום".

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד