י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
דורשים הפסקת הלחימה

המצב ברצועה והמערכה בעיני הפלסטינים

דובר הג'יהאד האסלאמי, אמר כי "ההתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה מסבה אבדות לכוחות צה"ל, וקרא לישראל לחשוף מה באמת קורה". הוא ציין שהמערכה המדינית היא לא פחות אגרסיבית מהמערכה בשטח

המצב ברצועה והמערכה בעיני הפלסטינים

ד"ר אשרף אלקדרה, דובר משרד הבריאות ברצועת עזה הנשלט ע"י חמאס, עדכן כי מאז תחילת המלחמה נהרגו 21,822 פלסטינים ונפצעו 56,451 נוספים.

מצעב אלברים, דובר הג'יהאד האסלאמי, אמר כי "ההתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה מסבה אבדות לכוחות צה"ל, וקרא לישראל לחשוף מה באמת קורה בשטח בח'אן יונס, בית לאהיא, בית חאנון, אלשג'אעיה ומזרח מחוז מרכז הרצועה. לדבריו, התקיפות ברחבי הרצועה הם ניסיון של צה"ל לחפות על כישלונו בשטח".

במישור המדיני אמר כי "הג'יהאד האסלאמי וחמאס מובילים בשם כל כוחות “ההתנגדות” מהלך מדיני שמטרתו הברורה היא הפסקה כוללת ומיידית של התוקפנות". הוא ציין שהמערכה המדינית היא לא פחות אגרסיבית מהמערכה בשטח, והם נחושים שהיא תוכתר בהצלחה "באופן שיעלה בקנה אחד עם קורבנות העם הפלסטיני, שדורש שלא תהיינה עוד הפוגות אלא הפסקת אש כוללת, חזרת הפלסטינים לבתיהם והסגת כוחות צה"ל", כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

ג'יימס מקגולדריק, מתאם העניינים ההומניטריים של האו"ם, ערך ביקור, יחד עם משלחת מארגון הבריאות העולמי, בבית החולים נאצר בחאן יונס. ליווה אותו בביקורו ד"ר יוסף אבו אלריש, סגן שר הבריאות ברצועת עזה, יחד עם בכירי המשרד. אבו אלריש הציג בפניו את מצבה הקשה של מערכת הבריאות ואת הצפיפות בבתי החולים. כמו כן, דן עימו בפעולות הבינלאומיות הנדרשות להצלת מערכת שירותי הבריאות וחיזוקה במיוחד בצפון רצועת עזה, בנוסף ליצירת מנגנון יעיל לשיגור פצועים וחולים לטיפול בחו"ל ולהפעיל לחץ לשחרור עצורים, אנשי צוותים רפואיים והומניטריים.

מקור פלסטיני, שהעדיף להישאר בעילום שם, מסר כי מצרים שלחה הזמנות לתנועת פתח, חמאס, הג'יהאד האסלאמי בפלסטין, ולחזיתות העממית והדמוקרטית. לדבריו, משלחות מהארגונים הללו אמורות לבקר בקהיר בשבוע הבא כדי לקיים דיונים נפרדים עם בכירים מצריים בנוגע למהלכים לסיום המלחמה ברצועת עזה. הדיונים יעסקו בהסדרת המצב ברצועת עזה "ביום שאחרי" ובאפשרות להקים ממשלת הסכמה פלסטינית שתנהל את הרצועה.

מקור בחמאס מסר, כי משלחת מטעם התנועה נמצאת בקהיר כדי לדון בהצעת הפסקת האש. לדבריו, עמדתם היא עדיין דחיית כל עסקת חילופי חטופים לפני שהפסקת אש תיכנס לתוקפה.

 

מצרים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד