י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
נערכים לקרבות בצפון

תכנון מסלול מחדש: "לא מדברים על יונות שלום מסג'עייה‎"

השלב הבא של הלחימה בעזה יימשך לפחות שישה חודשים נוספים, כאשר צה"ל מתכונן ללחימה בלבנון. בכיר ישראלי לרויטרס "המצב בחזית עם לבנון לא יכול להימשך. התקופה של ששת החודשים הקרובים היא רגע קריטי"  

תכנון מסלול מחדש: "לא מדברים על יונות שלום מסג'עייה‎"
מלחמת חרבות ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הדיווחים בימים האחרונים כי ישראל תוציא אלפי חיילים מעזה, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי יש לחץ בינלאומי להפסיק את הלחימה העזה ברצועה, אפילו בעלת בריתה של ישראל, ארה"ב, שדוחה את הקריאות להפסקת אש, החלה ללחוץ על הממשלה להפחית את ההתקפות.

אבל ישראל עדיין מוכנה לקרבות קשים בעזה במשך חלק ניכר משנת 2024, בעיקר בחיפוש אחר בכירי חמאס, גם אם יש פחות חיילים בשטח.

"זה ייקח שישה חודשים לפחות, ויכלול משימות אינטנסיביות נגד המחבלים. אף אחד לא מדבר על יונות שלום שמוטסות מסג'עייה", אמר בכיר ישראלי לרויטרס.

לא כל החיילים שיצאו החוצה מעזה ישוחררו הביתה. חלקם יהיו בגבול הצפוני עם לבנון, על רקע חשש מהסלמה רחבה יותר של הלחימה בצפון, כך על פי הבכיר לרויטרס.

"המצב בחזית לבנון לא יכול להימשך. התקופה של ששת החודשים הקרובים היא רגע קריטי", אמר הבכיר והוסיף כי ישראל תעביר מסר דומה לאמריקאים.

למרות הקטנת הכוחות, לצה"ל יש עדיין אוגדות שלמות בתוך הרצועה, ברויטרס דווח כי טנקים ישראליים נותרו בחלקים בצפון הרצועה. גורם אמריקני אמר, כי שחרור הלוחמים מאותת על מעבר הדרגתי לשלב של לחימה פחות עצימה בצפון הרצועה – כפי שארה"ב לחצה על ישראל לעשות. הגורם ציין כי המעבר הזה מעיד על ההצלחה של צה"ל בפירוק תשתיות חמאס, אך הדגיש שהלחימה שם נמשכת.

מפקד פיקוד הדרום בדרג׳ תופאח
אחד האזורים שבו צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה נגד חמאס הוא שכונת דראג' תופאח בעיר עזה, מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים אתמול הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים בדרג׳ תופאח, יחד עם מפקד מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יאיר צוקרמן ומפקד חטיבה 401, אלוף-משנה בני אהרון.

אלוף ירון פינקלמן אמר לחיילים: "הפעולה שאתם עושים פה בדראג' היא פעולה מצוינת. יש פה הישגים מצוינים וחשובים. אנחנו ממשיכים הלאה בעוצמה והלחימה הזאת תימשך במגוון שיטות, במגוון עוצמות ובצורות משתנות שלאויב יהיה קשה לאתר אותן, להבין אותן. אנחנו נמשיך להכות בו כאן ובכל שטח הרצועה".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד