כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
צעד נוסף

הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל: אזרחי ישראל ירוויחו בענק

שיפור היכולת של מעבדות הבדיקה הישראליות לבחון מוצרי חשמל על פי הרגולציה האירופית הוא צעד שיקל על ייבוא המוצרים ויעודד יבוא מקביל

הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל: אזרחי ישראל ירוויחו בענק
חנות למוצרי חשמל בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד האנרגיה והתשתיות פרסם את שמות המעבדות שזכו במענקים לבניית יכולת בדיקה של מוצרי חשמל על פי הרגולציה האירופית. 

הרפורמה לייבוא מכשירי חשמל, שנכנסה לתוקף ב- 1.9.22, מאמצת את הרגולציה האירופית ומאפשרת לכל יבואן המעוניין לייבא מכשיר חשמלי לישראל, שנכלל ברפורמה, לעשות זאת במסלול הצהרה, ללא החובה לבדיקה פיסית במעבדה כפי שהיה נדרש עד לכניסת הרפורמה לתוקף ב-1.9.22.

המענקים בסך של כ-4 מלש"ח, יאפשרו ל-3 המעבדות הזוכות (חרמון, איי.טי.אל וסיסטמס) לבנות יכולות לבדיקת מוצרי חשמל ביתיים (מזגנים, מקררים, מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים, תנורי אפייה, תנורי מיקרוגל, טלוויזיות, גופי תאורה, נורות, ציוד טכנולוגיית מידע וציוד שמע), על פי הרגולציה האירופית.

שיפור יכולת הבדיקה של המעבדות יאיץ את תהליכי הבדיקה הנדרשים לייבוא מוצרי חשמל, יגדיל את התחרות ויקל משמעותית על ייבוא מקביל.

כמו כן, שימור והגדלת יכולות המעבדות הבודקות יאפשרו למשרד האנרגיה והתשתיות להרחיב את פעילות הפיקוח והאכיפה על אלפי מוצרי החשמל הנכנסים לישראל, ובכך לפקח על טיב המוצרים המוכנסים לישראל.

מהלך זה, כאמור, מקדם את התחרות בשוק מוצרי החשמל, ששוויו מוערך בכ-10 מיליארד ₪ בשנה, מרחיב את דגמי מוצרי החשמל שניתן לייבא לישראל בכך שכל מוצר שנמכר בשוק האירופי המשותף 

יכול מעתה להימכר גם בישראל, ומקל על ייבוא מקביל.

שנה ליישום הרפורמה במספרים

החל מה-1.9.22 ועד ל- 30.9.23, הוגשו למעלה מ-9,800 בקשות ייבוא על בסיס הצהרה, על ידי כמאה יבואנים שונים ובהן אושרו למעלה מ-5,000 דגמים שונים של מוצרי חשמל במסגרת מסלול הייבוא החדש. הנתונים מצביעים על גידול במגוון מוצרי החשמל הנכנסים לישראל וכניסת יבואנים חדשים לתחום. 

הרפורמה תביא לחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל של משקי הבית, לייעול משק החשמל והפחתת זיהום אוויר ופליטות גזי חממה.

בנוסף, הרפורמה צפויה להוביל לצמצום משמעותי בצריכת האנרגיה בישראל, ובכך להביא לתרומה סביבתית רבה, כתוצאה מהפחתה בפליטות. 

משרד האנרגיה והתשתיות צופה שהשינוי לטובה בנצילות באנרגיה של מכשירי החשמל כתוצאה מהרפורמה יביא לכך שיצרכו בישראל 200 ג'יגה וואט שעה פחות כבר בשנת 2025, ו-1,200 ג'יגה וואט שעה פחות בשנת 2030, כמות חשמל השווה לצריכה של כ-150,000 משפחות בישראל!

חשבון החשמל מצטמק - בנוסף, חשבון החשמל של משפחה ממוצעת שתחליף את סל מוצרי החשמל הבסיסי שלה למוצרים העומדים ברגולציה האירופית, יצטמצם. כך למשל, משרד האנרגיה והתשתיות מעריך כי משפחה שתחליף מקרר, מדיח כלים, תנור, מכונת כביסה, מייבש כביסה ומזגנים בשלושה חדרים בביתם, תוזיל את חשבון החשמל שלה, בעקבות הרפורמה, בכ-350 ₪ לשנה, הבאים לידי ביטוי בחיסכון של כ-600 קילו וואט שנתיים!

חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד