י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
גיל מבוגר לא גורם לתאונות

הכביש שייך למבוגרים: במשרד התחבורה רוצים בדיקות רפואיות רק מגיל 75

במשרד התחבורה הוחלט שגיל 75 הוא ה-70 החדש ולכן נהגים יצטרכו להיבדק רק כשיגיעו לגיל 75, זאת בהנחה שהתיקון הזה יעבור. לפי משרד התחבורה, הנהגים יבואו מיוזמתם אם הם סבורים שהם לא יכולים לנהוג יותר ויודיעו לרשויות שה מוותרים על הרישיון

הכביש שייך למבוגרים: במשרד התחבורה רוצים בדיקות רפואיות רק מגיל 75
משרד התחבורה: בדיקות רפואיות לנהגים רק מגיל 75 צילום: רוני נאק

במשרד התחבורה רוצים שנהגים מבוגרים יתחילו לעבור בדיקות רפואיות רק בגיל 75 במקום גיל 70 שנהוג כיום, כך עולה מתיקון לטיוטת תקנות התעבורה. כיום לפי חוק נהגים מבוגרים בישראל צריכים לעבור בדיקה רפואית ראשונה בגיל 70 ולאחר מכן מדי חמש שנים הם צריכים לעבור בדיקה נוספת. אם הם עדיין נוהגים בגיל 80, הם יהיו חייבים להתייצב לבדיקה רפואית מדי שנתיים כדי להוכיח שהם כדיין כשירים לנהיגה.

אבל עכשיו במשרד התחבורה הוחלט שגיל 75 הוא ה-70 החדש ולכן נהגים יצטרכו להיבדק רק כשיגיעו לגיל 75, זאת בהנחה שהתיקון הזה יעבור. כך לפי נוסח המסמכים של משרד התחבורה: "משרד הבריאות המליץ להעלות את גיל הבדיקות הרפואיות מגיל 70 לגיל 75 בהתבסס על ספרות מקצועית ומחקרים מהעשור האחרון שלפיהם גיל כשלעצמו אינו מהווה גורם סיכון לגרימת תאונות דרכים, כי אם מחלות הרקע ומצבו התפקודי האינדיווידואלי בפועל של כל נהג".

עוד קובע משרד התחבורה כי כאשר הישראלים עוברים את גיל 70 הם בכל מקרה כבר מוצאים עצמם בבדיקות רפואיות רבות והרופאים צריכים לפחות ברמה העקרונית לדווח לרשויות אם לדעתם אדם כבר אינו כשיר לנהוג. מעבר לזה לפי משרד התחבורה, הנהגים יבואו מיוזמתם אם הם סבורים שהם לא יכולים לנהוג יותר ויודיעו לרשויות שה מוותרים על הרישיון. כך לפי משרד התחבורה: "תקנה 13(ב) לתקנות התעבורה מחייבת דיווח עצמי של בעל רישיון נהיגה במכתב רשום לרשות הרישוי במידה והתגלו אצלו מחלות לב או מגבלות במערכת העצבים, העצמות, הראיה או השמיעה. כמו כן סעיף 12ב(א) לפקודת התעבורה [נוסח חדש] מחייבת רופא המטפל באדם שמלאו לו 16 שנים והוא מאבחן אצלו מחלה וסבור כי אותו אדם עלול בנהיגתו לסכן את עצמו או את זולתו מחמת אותה מחלה – לדווח על המחלה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים שבמשרד הבריאות (להלן – מרב"ד)".

עוד קובע משרד התחבורה שלפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שיעור תאונות הדרכים שבהן מעורבים נהגים מבוגרים נמצא במגמת ירידה ככל שגיל הנהג עולה. עם זאת – נתונים שפרסמה השבוע

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים דווקא מראים שנהגים מבוגרים בהחלט מעורבים בתאונות. לפי הנתונים שמפלחים תאונות דרכים לפי גילאים – עיקר ההרוגים, 96 במספר הם בני 25 עד 44. במקום השני נמצאים 76 הרוגים בני 45 עד 64 ובמקום השלישי בני 65 ומעלה - עם 75 הרוגים, פער קטן מאוד מהמקום השלישי. אבל המבוגרים כנראה נמצאים פחות על הכביש מבני ה-45, הם כבר לא בהכרח חלק ממעגל העבודה והם יוצאים פחות מביתם, כלומר לפחות לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – לבני 65 ומעלה בהחלט יש חלק נאה ולא משמח בתאונות הדרכים הקטלניות שאירעו אשתקד.

 

משרד התחבורה נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד