כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
לראשונה בישראל

בוצע בהצלחה טיפול בדליפה חמורה ממסתם טריקוספידלי

לראשונה בישראל, בוצע בהצלחה במחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי בני ציון הליך רפואי ייחודי לטיפול בדליפה חמורה ממסתם טריקוספידלי. פעולה חדשנית ומתקדמת, המאפשרת טיפול יעיל ופחות פולשני

בוצע בהצלחה טיפול בדליפה חמורה ממסתם טריקוספידלי
הרופאים במהלך ההליך הרפואי צילום: מרב בן אהרון ואסנת זיבנברג

היחידה לקרדיולוגיה פולשנית מבנית במרכז הרפואי בני ציון בהובלתו של ד"ר שולי הית'אם ביצעה השבוע לראשונה בארץ הליך ייחודי לטיפול בדליפה חמורה ממסתם טריקוספידלי הנמצא בצידו הימני של הלב ומפריד בין העלייה הימנית לחדר הימני, הוא אחראי לכך שדם יעבור מהעליה הימנית לחדר הימני ולא יחזור חזרה לעליה הימנית.

ההליך בוצע בחולה בשנות ה-80 לחייה, שסבלה מדליפה חמורה ממסתם טריקוספידלי, שגרמה להתייצגות של אי ספיקת לב לרבות בצקות קשות ברגליים, מיימת ועליה במשקל של למעלה מ-20 ק"ג.

לחולה יש מסתם עם עלים מרוחקים זה מזה (Coaptaion gap) ובנוסף ישנה נוכחות אלקטרודה של קוצב העוברת דרך המסתם הטריקוספידלי מה שהופך שיטות טיפול אחרות לקשות מאד עד בלתי אפשריות לביצוע.

הפעולה בוצעה בהליך צינתורי דרך ורידי הרגליים בהנחיית שיקוף ואקו דרך הוושט ובמהלכה הושתלו שני מסתמים במסתם הטריקוספידלי, אחד ב-inferior vena cava והשני ב-superior vena cava.

מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית מבנית במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר שולי הית'אם , אמר כי "זו פעולה חדשנית ומתקדמת, המאפשרת טיפול יעיל ופחות פולשני בדליפה ממסתם טריקוספידלי למגוון רחב של חולים שטיפולים קודמים כדוגמת טרייקליפ לא התאימו והיא ניתנת לביצוע גם בחולים קשים וגם בחולים בסיכון גבוה".

מנהלת המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר עידית דוברצקי מרי, אמרה: "זו הייתה זכות וגאווה גדולה מבחינתנו לבצע את הפעולה הזו לראשונה בישראל. זו פעולה מורכבת ומאתגרת, והצלחתה היא עדות למקצועיות של הצוות שלנו וליכולות הטכנולוגיות המתקדמות שלנו. הניסיון במחלקה מאפשר לנו כעת לזהות חולים במחלה מבנית זו והמתאימים לפעולה ולתת מענה לאוכלוסיית הצפון כולו". מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "הניתוח מהווה נדבך חשוב נוסף בשאיפה של ביה"ח למצוינות".

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד