ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
המאבק בעוני בצל המלחמה

הח"כ במליאת הכנסת: "אסור לנו להפנות עורף להורים קשיי יום"

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ יוני משריקי במליאת הכנסת: "ילד רעב הוא ילד רעב ואסור לנו להפנות עורף להורים קשיי יום". משריקי הוסיף: "עלינו להגביר הילוך בכל הקשור להורדת יוקר המחיה"

הח"כ במליאת הכנסת: "אסור לנו להפנות עורף להורים קשיי יום"
חה"כ יוני משריקי צילום: דוברות הכנסת

ח"כ יוני משריקי, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, נשא נאום במליאת הכנסת בעקבות פרסום דו"ח העוני השנתי לשנת 2023. על פי הדו"ח 21% מאזרחי ישראל, כ-2 מיליון נפש, חיים מתחת לקו העוני. בתוכם למעלה מ-800 אלף ילדים וכ-150 אלף קשישים המתקשים להשיג מזון בסיסי.

משריקי קרא בנאומו לפעול ביתר שאת לצמצום העוני והרעב בישראל, תוך התייחסות להשפעות הכלכליות הקשות של המלחמה שפרצה באוקטובר 2023 . לדבריו, עוצמת ההשלכות החברתיות והכלכליות של המלחמה עדיין קשה להערכה, אך ברור שהיא תשליך לרעה על העתיד הכלכלי של משפחות רבות בישראל.

"ילד רעב הוא ילד רעב, אל לנו להפנות עורף להורים קשיי יום ולילדים רעבים", אמר. "עלינו להגביר הילוך בכל הקשור להורדת יוקר המחיה והטיפול בהשלכות המלחמה הקשה על העוני".

"יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי כבר פועל בנושא, כאשר הכריז לאחרונה על חלוקת עשרות אלפי כרטיסי מזון למשפחות נזקקות. זוהי דוגמה מעוררת השראה ליוזמה אנושית וחברתית חשובה, שיכולה לסייע באופן מידי וישיר לילדים רעבים", ציין ח"כ משריקי.

"אולם בעת הזו, על מנת לפתור את משבר העוני לטווח הארוך, על רקע המצב הכלכלי הרעוע בעקבות המלחמה, נדרש מאמץ לאומי של כלל המגזרים והגופים הרלוונטיים. על הממשלה וחברי הכנסת ולפעול במרץ וביעילות לצמצום העוני בישראל. רק באמצעות תוכנית כוללת שתשלב סיוע מיידי עם פתרונות מערכתיים ארוכי טווח, נוכל להבטיח כי לכל ילד וילדה בישראל יהיה מזון בצלחת ועתיד בטוח ומכבד".

הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד