ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
לא ממריא

חששות מהסכם השלום בין איראן לסעודיה? תחשבו שוב

היום היו אמורות להתחדש הטיסות הישירות הין שתי המדינות לאחר שמונה שנים בהן הקו בין ריאד לטהרן לא פעל - אלא שהטיסות המתוכננות בוטלו בשל חוסר ב"אישורים המובטחים"

חששות מהסכם השלום בין איראן לסעודיה? תחשבו שוב
איראן וסעודיה צילום: סוכנות הידיעות תסנים

הליך שיקום היחסים הדיפלומטיים בין טהראן לריאד, שהחל לפני עשרה חודשים בבייג'ינג לאחר שנים של איבה בין שתי הבירות, היה אמור לשקף את המציאות החדשה: כאשר וושינגטון עסוקה יותר ויותר באוקראינה ובאסיה, האזור מנסה לפתור סכסוכים והפגת מתחים. אלא שבינתיים מתברר כי התחזיות האופטימיות היו מוקדמות מהצפוי וההסכם לא מתרומם.

היום (רביעי) לאחר שמונה שנות הפסקה, אמורות היו להתחדש טיסות ישירות בין המדינות זאת בכדי להקל על עולי הרגל שמבקשים להגיע למקומות הקדושים בסעודיה. אלא שהטיסות לא חדשו וההסכם לא ממריא, כך פרסם העיתונאי דורון פסקין.

חברת התעופה האיראנית אמרה היום כי כלל הטיסות המתוכננות בוטלו בגלל שהסעודים לא סיפקו את האישורים המובטחים. שר התרבות האיראני, מוחמד מהדי אסמאעילי, טען שמדובר בחוסר "הסכמה טכנית" בין רשויות התעופה בשתי המדינות ולא מדובר בעניין רציני. עם זאת, נמסר תאריך חלופי מתי יחודשו הטיסות.

כזכור בחודש מרץ האחרון סעודיה ואיראן הודיעו על חידוש היחסים ביניהן, ועל פתיחה מחודשת של השגרירויות בערי הבירה שלהן בתוך כחודשיים. שתי המדינות היו שרויות בנתק מוחלט מאז 2016, אז מפגינים איראנים פרצו לשגרירות הסעודית בטהרן והציתו אותה.

בהצהרה המשותפת של סעודיה ואיראן נאמר כי "סעודיה ואיראן הסכימו להפעיל מחדש את הסכם הסחר, הכלכלה וההשקעות שנחתם ב-1998, ואת הסכם שיתוף הפעולה הביטחוני שנחתם ב-2001. סעודיה ואיראן מסכימות לכבד את ריבונות שתי המדינות, ולא להתערב בעניינים פנימיים אחת של השנייה".

 

איראן סעודיה טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד