כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מברק לעשרות שגרירויות

כך מנסה משרד החוץ לטרפד את התביעה נגד ישראל

משרד החוץ שיגר מברק בהול לעשרות שגרירויות ישראל ברחבי העולם, ובו הנחה לפעול באופן מיידי כדי שהמדינות יפרסמו הודעות נגד התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג

כך מנסה משרד החוץ לטרפד את התביעה נגד ישראל
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

המאמץ הדיפלומטי להיאבק בתביעה נגד ישראל: משרד החוץ שיגר מברק בהול לעשרות שגרירים של ישראל ברחבי העולם, בו ביקש מהם לשכנע את המדינות לפרסם הודעות נגד התביעה שהגישה דרום אפריקה, כך פורסם ב"וואלה".

במשרד החוץ סבורים כי פרסום הודעות כאלו יגדיל את הסיכויים שבית הדין בהאג ידחה על הסף את הדרישה של דרום אפריקה לפרסם צו מניעה נגד ישראל.

"להחלטה של בית הדין קיימות השלכות פוטנציאליות משמעותיות במישור המדיני הבילטרלי, המולטילטרלי, הביטחוני, כלכלי, בעולם המעשה ומעבר להיבט המשפטי", נכתב במברק. שגרירי ישראל התבקשו לפעול מיידית לפרסום התבטאויות פומביות "של הדרג המדיני והמקצועי הבכיר ביותר במדינותיכם" עד מועד הדיון.

עוד נכתב במברק כי "יש להצהיר כי מדינתכם דוחה נחרצות ומביעה שאט נפש מהאשמה האבסורדית והתיק שנפתח בהאג נגד ישראל. יש להצהיר כי מדינתכם מכירה במאמצים ההומניטאריים של ישראל כלפי האוכלוסייה האזרחית בעזה, ומכירה במאמצים של ישראל לצמצום הנזק לאוכלוסייה האזרחית".

משרד החוץ חמאס בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד