י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
מחכים לרגע הנכון

הפנטגון מתכנן לפגוע באתרי שיגור של החות'ים

בפנטגון גיבשו תוכניות לתקיפת יעדים של החות'ים בתימן. פעולה כזאת צפויה לצאת לפועל במתקפה הבאה שתשוגר מתימן לעבר ספינות מסחר

הפנטגון מתכנן לפגוע באתרי שיגור של החות'ים
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

לאחר שוושינגטון גיבשה קואליציה של מדינות כדי להגן על הספינות בים האדום, הקואליציה עדיין לא הפגינה נוכחות, היא גם תלויה במידה רבה בנוכחות הצי האמריקאי. ועד כה הנשיא ביידן לא שש לתקוף את החות'ים בתימן, אבל נראה שזה משתנה, כך אומרים גורמים רשמיים ל'ניו יורק טיימס'.

ארצות הברית ו-13 בעלות בריתה חתמו על הצהרה בשבוע שעבר וכינו אותה "אזהרה אחרונה" לחות'ים להפסיק "התקפות בלתי חוקיות אלה ולשחרר כלי שיט וצוותים שנעצרו שלא כדין".

הפנטגון מתכנן תוכניות כיצד לפגוע באתרי שיגור של החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן, וסביר להניח שמתקפה כלשהי על החות'ים בתימן תצא לפועל ברגע שתהיה מתקפה נוספת מצידם, כך לפי גורמים רשמיים, כאזהרה חדה לנסות להחזיר את ההרתעה.

"בשלב זה נדרשת תגובה צבאית משמעותית נגד המורדים החות'ים, שהם באמת פיראטים איראנים", אמר ג'יימס סטברודיס, אדמירל בדימוס. "הניסיון שלנו עם פיראטים סומליים לפני שנים מראה שאי אפשר לפעול רק בהגנה, אתה צריך לרדת לחוף כדי לפתור בעיה כזו. זו הדרך היחידה של איראן לקבל את המסר".

"הרעיון שאנחנו פשוט הולכים לפטרל בים האדום, בגודל של קליפורניה, עם חצי תריסר ספינות שלנו שם בחוץ אינו מציאותי", אמר.

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד