י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
בגיל 101

שריד לדור דעה: הגאון רבי אביגדור שמחה אפין זצ"ל

הגאון רבי אביגדור שמחה אפין זצ"ל מירושלים הלך לעולמו בגיל 101 לאחר שזכה לאריכות ימים מופלגת. הרב אפין זצ"ל שרד את השואה והיה תלמיד ישיבות ביאלסטוק, נובהרדוק וקלצק. הלוויתו היום בצהריים מישיבת 'תורה אור' להר המנוחות

שריד לדור דעה: הגאון רבי אביגדור שמחה אפין זצ"ל
הגאון רבי אביגדור שמחה אפין זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מירושלים הגיעה הבשורה המעציבה על הסתלקותו בשיבה טובה של הגאון רבי אביגדור שמחה אפין זצ"ל, משרידי תלמידי ביאלסטוק, נובהרדוק וקלצק שהלך לעולמו בשם טוב בגיל 101. 

הרב אפין זצ"ל נולד לאביו הרב ר' דוד ז"ל ועבר את מאורעות השואה שאף נכתבו בספר 'אספר בגבורות' בו מגולל את נתיב המילוט וההצלה המופלא של בן תורה שזכה בחסדי שמים לשרוד בתקופת השואה, החורבן והסער. 

למד אצל מרן הגאון רבי אלחנן וסרמן הי"ד בברנוביץ, ואף סיפר תמיד שנסע במשאית מיאנובה שם הייתה ישיבת קלצק יחד עם מרן ראש הישיבה הרב שך זצ"ל למסע הלוויה של מרן הגאון רבי חיים עוזר גרודזנסקי זצ"ל בוילנא. 

בשנות הזעם מסר את נפשו על אמונתו ותורתו כמו שקיבל מרבותיו הגדולים שקד על התורה מתוך שמחה של תורה. 

בארה"ב העמיד את הדת על תילה ומאוחר יותר עלה לארץ הקודש וזכה להעמיד זכרון לדור עולם והנחיל אמרי דעת פניני חכמה ותבונה ואת נשמת הישיבות של פעם לדורות הבאים. 

בכל השנים רומם את קרנם של בני התורה בתפילותיו שנאמרו מתוך טהרת הנפש. שימש כחזן בימים נוראים בישיבת 'תורה אור' במשך שנים רבות. 

זכה והותיר אחריו דורות ישרים מבורכים, את בנו הרב דוד אפין, בנותיו, נכדיו, ניניו ובני ניניו ההולכים בדרכו. 

הלוויתו תצא היום (שני) בשעה 13:15 בצהריים מישיבת 'תורה אור' ברחוב הרב סורוצקין 3 בקרית מטרסדורף בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד