כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
10 נעצרו

מהומות בחב"ד: בחורים התבצרו במנהרה בקראון הייטס

סערה עולמית בחב"ד בעקבות מהומות במרכז חב"ד 770 העולמי בשכונת קראון הייטס בברוקלין. בחורי חסידות חב"ד הנמנים על פלג ה'משחיסטים' שמעוניינים להרחיב את בית המדרש ואף חפרו מנהרה, התבצרו במקום בעקבות ההחלטה על סתימת המקום עם בטון. מחאה גדולה של חבר הבד"ץ "איך ידם לא רעדה כשהלכו ונגעו בקירות האלה?". צפו בתיעוד

מהומות בחב"ד: בחורים התבצרו במנהרה בקראון הייטס
המהומות הלילה בחב"ד צילום: באדיבות המצלם

בהמשך לחפירת המנהרה שהתגלתה במרכז העולמי של חב"ד 770 עליה דווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', סתימת המנהרה הובילה למהומות גדולות הלילה בשכונת קראון הייטס בברוקלין.

המהומות והמעצרים בחב\

אחד הנוכחים מתאר בשיחה ל'בחדרי חרדים' את אשר אירע: "הכל התחיל כשמשאית בטון הובאה לסתום את המנהרה, הבחורים הנמנים על פלג ה'משחיסטים' בחב"ד שחפרו ובנו את המנהרה, החליטו למנוע את מילוי הבטון ושברו את הקיר של בית המדרש המחבר בין בית המדרש למנהרה".

"המשגיח הרב בלומניג ניסה למנוע ובמקום התפתחה מהומות הבחורים התבצרו בתוך המנהרה וישבו שם שלוש שעות כשכל הזמן השוטרים מנסים להשליט סדר. עד שיצא מישהו ראשון וההמון התחיל להתפרע ולהפוך ספסלים ולהתקרב, אז השוטרים השפריצו קצת גז מדמיע ובסופו של דבר עצרו 10 בחורים ועוד 2 בחורים שברחו מהצד השני של המנהרה ובעקבות כך הוחלט לסגור את 770 בגלל הבטיחות". 

הגאון החסיד רבי יוסף ישעיה ברוין חבר הבד"צ בקראון הייטס נשא דברים ותקף בחריפות את הבחורים: "מה שאני הולך להגיד עכשיו ברור מאוד לכולם, אבל לפעמים אפילו את המובן מאליו צריך לומר. דבר נורא קרה היום ולמרבה הצער קורה כבר הרבה מאוד שנים. קבוצה של אנשים שלא מונו על ידי אף אחד, השתלטו על בית הכנסת הקדוש של 770 והחליטו לעשות ככל העולה על רוחם. הדברים הגיעו לידי כך שהם חיפשו איך יוכלו להרוס ולחסל את הקירות הקדושים של 770, זה נורא בכל בית כנסת ובוודאי לבית הכנסת כמו 770. איך ידם לא רעדה כשהלכו ונגעו בקירות האלה??! כאשר לקחו פטיש ודפקו על הקירות האלה".

רגע הפריצה ב-770

"אנחנו אפילו לא דיברנו עדיין על כל המנהרות וכל שאר הדברים הנוראים שקרו. זה ההגשמה של המושג, מהרסייך ומחרבייך ממך ייצאו. יהודי שקורא לעצמו שומר תורה ומצוות, שיילך ויהרוס בית כנסת, בלי לחשוב על הסכנה, ולא על ההלכה??!  אני לא חושב שהמילה מחאה מתאימה כאן, הבענו את זה כבר הרבה פעמים שהאנשים האלה לא צריכים להיחשב כחלק מהמתפללים הרגילים של 770. אנחנו צריכים להוציא אותם החוצה, בכל דרך".

"אין לי מושג למה האנשים שאחראים על המקום עדיין מאפשרים להם לשלוט ולעשות מה שהם רוצים, הם מחליטים הכל מההתחלה ועד הסוף. מה קרה לרבנים? מה קרה לגבאים? מה קרה לממונים? הרבי בנה מערכת, הרבי בנה מערכת קדושה והאנשים האלה חושבים שהם יודעים יותר טוב בכל עניין, בשעה שהם רק הורסים ומחריבים מבנים פיזיים וגם מבנים רוחניים. אין לי עוד הרבה מילים להגיד על זה. זה הכי כואב שיכול להיות וזה רק השתלשלות של מה שקורה הרבה מאוד זמן. צריך לשים אותם במקומם, לשים אותם במקומם בכל כך הרבה משמעויות של המילה".

את דבריו סיים: "ה' יעזור שזה יהיה התחלת הגאולה, כשרואים כזו גלות וחורבן זה חייב להיות התחלת הבניה, שיהיה באמת התחלת הבניה האמיתית של 770, לא על ידי האידיוטים האלה שמחליטים לבד בעצמם ובעצם מחריבים את 770, שיהיה לנו את ההרחבה האמיתי של 770, יחד עם בית המקדש השלישי תיכף ומיד ממש".

גורם בחב"ד אומר לסיום ל'בחדרי חרדים': "התפילות של כל חסיד חב"ד שאגודת חסידי חב"ד תיקח את הניהול לאור הניהול הלא מוצלח של הגבאים במקום".

חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד