ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
הפסקת אש וסוגיית החטופים

ארגוני הטרור: "קלף החטופים הוא הקלף החשוב ביותר"

בכיר חמאס טוען כי כלי התקשורת הישראלים מקדמים הרבה רעיונות כדי להטעות את הציבור הישראלי בניסיונות להחזיר חטופים. בחמאס מתעקשים לדחות כל הצעה להפוגה הומניטרית בשלב הנוכחי ודבקים בהפסקת אש כוללת שתביא לסיום המלחמה 

ארגוני הטרור: "קלף החטופים הוא הקלף החשוב ביותר"
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מקור מצרי התייחס למאמצי התיווך בין ישראל וחמאס וטען כי מתקיימים מגעים ודיונים בין גורמים רשמיים במצרים, בחמאס ובג’יהאד האסלאמי בפלסטין כמו גם עם ממשלת ישראל. לדבריו, "העמדות שהציגה ההתנגדות הפלסטינית אינן רחוקות מיישום ואינן מוגזמות כפי שישראל מציגה אותן". הוא ציין שאחד המכשולים בדרך לפתרון הם הסכסוכים הפנימיים בישראל. עוד ציין, כי החזון שמציגים הארגונים הפלסטינים, בין אם בנוגע לניהול הרצועה ביום שאחרי ובין אם לגבי הפסקת אש ושחרור האסירים, אינם רחוקים ממה שהוסכם עליו בממשל ארה"ב. כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

ע’אזי חמד, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי עניין יציאת הנהגת חמאס מהרצועה אינו נכון וכי הדבר לא הוצע להם לא מצד הקטרים ולא מצד אחרים. עוד ציין, כי עמדתם ברורה, לפיה הם נגד חלוקת הסוגיות והפרדה בין הפסקת התוקפנות הישראלית לסוגיית החטופים. לדבריו, כלי התקשורת הישראלים מקדמים הרבה רעיונות כדי להטעות את הציבור הישראלי בניסיונות להחזיר חטופים.

מחמוד מרדאוי, בכיר חמאס, אמר כי חמאס דוחה כל הצעה להפוגה הומניטרית בשלב הנוכחי ודבקה בהפסקת אש כוללת שתביא לסיום המלחמה ולנסיגה מוחלטת של הכוחות הישראליים. לדבריו, התעקשותה של חמאס לדחות את ההפוגות ההומניטרית נובעת מכך שהן נוסו בעבר בנסיבות ספציפיות, והיו קשורות לנושא החטופים, שהיה רצון לשחררם ללא כל משא ומתן, אך התנהגותה של ישראל גרמה לכך שהם שוחררו במסגרת עסקה.

עמדת הג’יהאד האסלאמי בפלסטין עולה בקנה אחד עם זו של חמאס. מחמד אלהנדי, סגן מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, הדגיש כי עמדת הארגונים ברורה והיא להגיע להסכם כולל המבוסס על הפסקת אש מוחלטת ונסיגה של כוחות צה"ל. אלהנדי הדגיש כי קלף החטופים הוא הקלף החשוב ביותר בידי ההתנגדות הפלסטינית, והוסיף כי העמדה הנוכחית של ההתנגדות הפלסטינית נובעת מהאינטרס הכללי של העם הפלסטיני שיש לעצור את המלחמה כעת לחלוטין. לדבריו, הם מאמינים כי "התעקשות על עסקת חטופים לאחר הפסקת התוקפנות ונסיגת הכוחות תצא אל הפועל וישראל תיאלץ לעשות זאת".

תנועת חמאס פרסמה הודעה מטעם “הארגונים הפלסטיניים” לאחר שקיימו לטענתה פגישה שמקומה לא צוין, בה נמסר, כי הם מדגישים את עמדתם הלאומית המאוחדת כי אין הסכם או עסקאות חטופים אלא במצב של עצירה מלאה של התוקפנות נגד העם הפלסטיני. עוד צוין בהודעה, כי ניהול הסוגיה הפלסטינית וניהול רצועת עזה היא סוגיה לאומית פלסטינית פנימית, והם לא יאפשרו לישראל ולתומכיה להתערב או לכפות את רצונם על הפלסטינים. הם קראו לפעול נגד ישראל בכל הדרכים האפשריות, הודו על הסיוע והתמיכה “מאנשי העולם החופשי” וממצרים ודרום אפריקה בפרט, והדגישו את הצורך להשיב את העקורים לבתיהם בצפון רצועת עזה.

ע’אזי חמד חבר הלשכה המדינית של חמאס ברצועה, אמר כי הם למדו היטב את הלקח מההפוגה הראשונה, והם לא יבזבזו שוב את נושא החטופים, ולכן הם אמרו למצרים, קטר ולכל המתווכים שהם רוצים חבילה שלמה וכוללת על בסיס הפסקת אש סופית, נסיגה מוחלטת של כוחות צה,ל מרצועת עזה, ועסקה מלאה של חילופי שבויים, בין אם הם אזרחים או אנשי צבא. בראיון נוסף אמר ע’אזי חמד כי הדבר שסיבך את המגעים ואת העניינים היה הצד הישראלי והרצון שלו להמשיך במלחמה, והריגתו של סאלח אל עארורי סיבכה עוד יותר את העניינים. לדבריו, העניינים עדיין מוקפאים, אין בהם תנועה רצינית ואין פעילות ערה כפי שהיתה קודם.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד