כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
מאבק שליטה בציר פילדלפי

דיווח: מצרים החלה לנקוט בצעדים לשים קץ לתוכניות הישראליות

חמאס מזהיר מפני צעד ישראלי של כיבוש ציר פילדלפי, משום שפירוש הדבר הוא "צעד מעשי בכיוון עקירתם של הפלסטינים מהרצועה". דובר משרד החוץ המצרי, הדגיש כי מצרים שולטת באופן מלא בגבולותיה

דיווח: מצרים החלה לנקוט בצעדים לשים קץ לתוכניות הישראליות
אספקה המוניטרית בגבול מצרים צילום: Atia Mohammed/Flash90

ציר פילדלפי בגבול רצועת עזה מצרים: מקורות מצריים הבקיאים בפעולות המצריות שקשורות לרצועת עזה אמרו כי מצרים החלה לנקוט בצעדים חדשים בניסיון לשים קץ לתוכניות הישראליות שקשורות לביטחון בציר פילדלפי, והיא החלה לערוך סיורים ביבשה ובאוויר לאורך הציר.

לדברי המקורות ישראל לוחצת על מצרים, באמצעות ארה"ב, להגיע להסכם ביטחוני חדש בנוגע לציר פילדלפי. עוד נטען כי מצרים לא מקבלת את ההצעה הישראלית כיוון שהיא מפרה את ריבונות מצרים ומעניקה לישראל את הזכות לעקוב אחר הפרות בגבול ולהגיב עליהן באמצעות מטוסי חיל האוויר שלה.

המקור חשף כי קיימות הבנות עם הארגונים הפלסטינים לפיהן "ציר פילדלפי צריך להיות נקי מכל פעולות ההתנגדות כדי למנוע נוכחות ישראלית באזור הציר". לדבריו גילו הארגונים הבנה לדרישה המצרית. אחמד אבו זיד, דובר משרד החוץ המצרי, הדגיש כי מצרים שולטת באופן מלא בגבולותיה, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

סאמי אבו זהרי, ראש המחלקה המדינית של חמאס, אמר כי הרמיזות החוזרות ונשנות מצד ישראל לגבי כיבוש ציר פילדלפי מלמדות כי לישראל תכנית מוכנה לכך. לדבריו, חמאס מזהירה מפני צעד ישראלי של כיבוש ציר פילדלפי, משום שפירוש הדבר הוא צעד מעשי בכיוון עקירתם של הפלסטינים מהרצועה.

לדבריו, על ארה"ב לשאת באחריותה ולהפסיק את ניסיונותיה לייפות את תדמיתה של ישראל כשהיא יודעת שישראל ממשיכה בתוכנית העקירה. לגבי מצרים, ציין, כי לא מספיק לומר שאין תיאום בינה לבין ישראל בנושא, אלא עליה לנקוט עמדה ברורה ונחרצת של התנגדות לנושא הזה ולנהל מגעים דיפלומטיים פומביים שיחזקו את העמדה המצרית המתנגדת להתערבות ישראלית בציר פילדלפי.

בנוסף דווח, כי מקורות מצריים "יודעי דבר" מסרו כי בכירים מצרים נועדו עם בכירים בחמאס השוהים במצרים, ושוחחו עמם לגבי דרישת חמאס להגדיל את הסיוע לרצועה דרך מעבר רפיח וכן את מספר הפצועים שיוצאים מהרצועה לטיפולים במצרים או במדינות אחרות. לדבריהם, השיחות נערכו לאור נכונות שהובעה מצד מספר מדינות ערביות ותורכיה, במהלך מגעים עם הנהגת חמאס, לקבל מספר גדול יותר של פצועים וחולים כרוניים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף.

הם הוסיפו כי הבכירים במצרים דנו בדרישה הזו עם משלחת ישראלית שביקרה בקהיר לאחרונה. סאמי אבו זהרי ציין כי מעבר רפיח מנוהל ע"י הפלסטינים מהצד הפלסטיני, וכי מדובר במעבר מצרי פלסטיני ויש לשמור עליו כך. לדבריו, מתחילת המלחמה ישראל מתערבת בפעילות המעבר ושולטת בכל מה שנכנס אליו ויוצא ממנו. הוא אף ציין שאחד מעורכי הדין של ישראל בבית הדין הבינלאומי הטיל על מצרים את האחריות לכך שמעבר רפיח סגור, והדגיש כי התגובה המצרית צריכה להיות התנגדות לשליטה הישראלית בהכנסת הסיוע ובני האדם לרצועה, פתיחת מעבר רפיח לחלוטין והכנסת הסיוע.

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה מצרים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד