כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
430 הקרנות

נחשף: כמה אנשים צפו בסרט הזוועות?

נתוני סרט הזוועות שהכין דובר צה"ל ובו 47 דקות של רגעי האימה מטבח השבעה באוקטובר נחשפים, ומראים כי הסרט הוקרן כ-430 פעמים, לכ-11 אלף אנשים

הקרנת הסרט
הקרנת הסרט צילום: באדיבות המצלם

סרט הזוועות שהוכן על ידי דובר צה"ל ומכיל תיעודים למעשי האימים של מחבלי חמאס בשבעה באוקטובר הוקרן בשלושת החודשים האחרונים כ-430 פעמים, כך עולה מהנתונים על הסרט שפורסמו ב"ווינט". מבין 430 ההקרנות 95 נערכו בארה"ב

ההקרנה הראשונה של הסרט שאורכו 47 דקות, נערכה כשלושה שבועות לאחר הטבח, ל-200 כתבים זרים. מאז, הוקרן הסרט לכ-11,200 עיתונאים, משפיענים, אנשי דת ופוליטיקאים.

במכתב ששיגרה המועצה הלאומית לפוסט טראומה למנכ"ל משרד הבריאות במהלך חודש נובמבר, ביקשו הכותבים להתריע כי הצפייה בסרט של דובר צה"ל, שמציג את הזוועות שהתרחשו בטבח שמחת תורה בעוטף עזה, חייבת לשמש רק לייעודה ובאופן מצומצם ביותר.

במכתב ששלחו כתבו כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, יימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט.

עוד קודם לכן נרשמו חילוקי דעות בין בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון בשאלה האם להקרין את הסרט לכלל הציבור, או האם לשמור ייעודו ולחשוף אליו רק ידוענים בעולם ודיפלומטים בכירים. רה"מ נתניהו תמך בפרסום הסרטון, ובדרג המדיני סברו כי על המשפחות שיקיריהם מתועדים בסרטון להסכים לבקשה להקרין את התיעוד בכל העולם.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד