כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
הותירה משפחה מאחור

המשוחררת מדברת לראשונה: "הוציאו אותנו בברוטליות מהבית"

"נתניהו לא רוצה אותנו והצבא לא מוכן להציל אותנו". כך מתארת את הטרור הפסיכולוגי שחמאס הפעיל כלפי החטופים. "כשהעסקה התקדמה, סיפרו שהיא כוללת רק נשים וילדים, אמרתי שאין מצב שאני משאירה לא את לואיס ולא את פרננדו"

המשוחררת מדברת לראשונה: "הוציאו אותנו בברוטליות מהבית"
חטיפת משפחת ליימברג צילום: מצלמת אבטחה

קלרה מרמן, בת ה-63 שנחטפה מקיבוץ ניר יצחק, שוחררה בפעימה החמישית יחד עם אחותה גבריאלה ליימברג ובתה מאיה המתגוררים באותו קיבוץ. בני משפחתה פרדננו ולואיס נורברטו הר, נשארו בשבי חמאס. בריאיון ראשון מאז שחרורה לרשת ב', סיפרה מרמן על החוויה בתוך השבי ברצועה.

היא סיפרה: "הוציאו אותנו בברוטליות מהבית ודרך מאוד ארוכה לקחו אותנו. שלושה מאיתנו העבירו דרך פרצה בגדר, עשו סיבוב מהצד השני של הגדר והעלו אותנו לטנדר. עשו נסיעה ועברנו את הגדרות שמפרידות, עשינו מסלול דרך מנהרה ואחר כך עוד פעם אחרי הליכה של יותר משעתיים. במנהרה עשינו נסיעה לתוך הרצועה והיינו כולנו ביחד בתוך מנהרה, זה במבנה של משפחה שלמה", סיפרה מרמן.

לגבי המגעים לעסקת החטופים, סיפרה כי חמאס ביצע בהם טרור פסיכולוגית: "הם עדכנו אותנו על השיחות בהשתתפות קטר ומצרים. ניסו לספר לנו מה המצב, אמרו לנו שאי אפשר לסכם כי נתניהו לא רוצה אותנו ושהצבא לא מוכן להציל אותנו. כשהעסקה התקדמה, סיפרו שהיא כוללת רק נשים וילדים, אמרתי שאין מצב שאני משאירה לא את לואיס ולא את פרננדו".

מהבחינה הבריאותית, מרמן אמרה שהרגישו חלשים, במיוחד לאחר ההפרדה: "לואיס זקוק לתרופות קבועות שלא קיבל, מה שפוגע בהם כרגע זה שנפרדנו ושהיינו חמישה".

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד