ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
וגם; הזינוק של ערוץ 14

שלמה פילבר מפוצץ את בועת המנדטים בסקרים

הסוקר שלמה פילבר מסביר את הפער בתוצאות בין הסקרים שהוא עורך לבין מתחריו ודרכן הוא מסביר גם את הנסיקה המפוארת ברייטינג של ערוץ 14 בשנה האחרונה

שלמה פילבר מפוצץ את בועת המנדטים בסקרים
אולפן ערוץ 14 צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

שלמה פילבר, בעלים משותף ומנהל המחקר של 'דיירקט פולס', התראיין לרדיו 'גלי ישראל' ואמר: "יש לי תאוריה שאני אומר אותה בזהירות ואני מנסה כרגע לאמת אותה. בכל מכון סקרים שיטת האיסוף היא החלק הכי חשוב, רוב הסוקרים חוץ מאיתנו עובדים בשיטת איסוף של 'פאנלים סגורים באינטרנט'".

"כלומר", הסביר פילבר, "אתה נרשם למערכת ומתחיל לקבל סקרים. בעבר היו מפלגות קטנות שביקשו מהפעילים להירשם ובכך 'זיהמו' את הפאנלים והביאו לדחיפת המספרים. במקרה הזה מה שאני חושב שקורה זה תהליך הפוך, יש תהליך בעיקר בקרב בוחרי הליכוד, כאלו שבעבר נרשמו לפאנלים וענו על סקרים שמתנתקים בשנה האחרונה - אגב בהתאמה די גדולה לזה שהם עוזבים את הצפייה בערוצי 12 13 ועוברים לערוץ 14".

שלמה פילבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לדבריו, "רוב העלייה ברייטינג של ערוץ 14 היא של בוחרי הליכוד. כתוצאה מכך פתאום בפאנלים של הסוקרים יש סוג של 'חושך מודיעיני' והסוקרים באמת רואים פתאום 15 מנדטים לליכוד. אנחנו לעומת זאת עובדים בצורה רנדומלית, אנחנו עובדים בהיקפים של מאות אלפי אנשים".

אמש פרסם פילבר סקר מנדטים חדש ב'ערוץ 14' שממנו עלה כי שני הגושים מסיימים את הבחירות לו היו מתקיימות היום עם 56 מנדטים, כאשר המחנה הממלכתי היא המפלגה הגדולה עם 29 מנדטים ואחריה הליכוד עם 26 ובמקום השלישי יש עתיד עם 14 מנדטים.

ערוץ 14 סקר מנדטים רדיו גלי ישראל שלמה פילבר סקרים רייטינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד