י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
הבהיר והבעיר אש

דיון מזעזע באולפן: "השימוש בתפילין - עבודה זרה"

זעזוע ושאט נפש מדבריו הנלוזים של ח"כ לשעבר מיקי רוזנטל ב'ערוץ 13' נגד הנחת התפילין בחוצות ישראל. "מדובר בעבודה זרה. השימוש בתפילין הוא שימוש ציני אין לזה שום קשר ליהדות, זה גועל נפש" עפ"ל. הוא קשר בין הדוכנים לביביזם | הכתב הפוליטי הזדעזע וגינה מיד

דיון מזעזע באולפן: "השימוש בתפילין - עבודה זרה"
מיקי רוזנטל צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

עפרא לפומיה: זעזוע ברשתות החברתיות בעקבות התבטאות איומה של חבר הכנסת לשעבר ממפלגת 'העבודה' מיקי רוזנטל שאמר בשידור חי ב'ערוץ 13'; "לא מדובר בדת, אלא מדובר בעבודה זרה. השימוש בתפילין הוא שימוש ציני אין לזה שום קשר ליהדות, זה גועל נפש". אמר רוזנטל.

עוד הוסיף, "הדת היהודית מעולם לא היתה מסיונרית זו הפכה להיות דת חדשה, קוראים לזה ביביזם (תומכי נתניהו. ק.ע.). אין לזה שום קשר ליהדות וחבל שדגני לא העיף אותו משם בכוח. הסבים שלי הניחו תפילין ולא הכריחו אף אחד להניח תפילין".

מיקי רוזנטל על התפילין - מתוך ערוץ 13

הכתב הפוליטי של הערוץ ספי עובדיה שגדל במשפחה דתית וישב באולפן באותה העת, הזדעזע וגינה את רוזנטל על הדברים הקשים והחמורים. גם הפרשנית שרון כידון שישבה באולפן הגיבה לרוזנטל ואמרה: "אני חושבת שאתה עושה נזק - שאתה אומר את הדברים האלה", לא ברור לאיזה נזק התכוונה.

בהמשך בחשבון ה-X שלו הסביר רוזנטל שלא התכוון לתפילין עצמן אלא לאלה שמקימים דוכני תפילין כדי לשדל עוברים ושבים להניח אותן, אותם כינה "פרובוקציה". רוזנטל כתב: "הודעה למאמינים: להניח תפילין - מצווה. פרובוקציה בעזרת תפילין - עבודה זרה". גם על הציוץ ספג תגובות חריפות מאזרחים רבים שרוח היהדות ומסורת ישראל מפעמת בקרבם.

יצוין כי הנושא עלה לדיון בעקבות ראיון שקיים רביב דרוקר עם מנהל הגימנסיה הרצליה זאב דגני שתועד בשבוע שעבר מתעמת מילולית עם חסיד חב"ד שהציב דוכן תפילין מחוץ לבית הספר. 

מיקי רוזנטל הנחת תפילין ערוץ 13 רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד