י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
גם לקורונה יש חלק

האוכלוסיה בסין ממשיכה להצטמצם בקצב מסחרר

זו השנה השנייה שאוכלוסיית סין קטנה ועומדת כרגע על פחות ממיליארד וחצי איש | הסיבות נעוצות בירידה בילודה בשל מעבר תושבים מהכפר אל העיר וכן בשל תמותה מנגיף הקורונה | מומחים קובעים שאוכלוסיית סין תמשיך לרדת גם בשנים הקרובות

האוכלוסיה בסין ממשיכה להצטמצם בקצב מסחרר
סינים. אילוסטרציה צילום: unsplash

המשבר הדמוגרפי בסין מעמיק זו השנה השנייה ברציפות, כאשר אוכלוסיית המדינה קטנה ובשנת 2022 הודו עברה אותה כמדינה המאוכלסת בעולם.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של סין, בשנת 2023 קטנה אוכלוסיית המדינה ב-2 מיליון ו-80 אלף בני אדם. בשנה שקדמה לה, 2022 ירדה אוכלוסיית המדינה ב-850 אלף בני אדם. יש לציין כי במשך עשרות שנים אוכלוסיית סין הלכה וגדלה בהתמדה והפעם האחרונה בה נרשמה ירידה בכמות התושבים הייתה בשנת 1961. כיום מונה אוכלוסיית סין מיליארד ו-409 מיליון בני אדם.

על פי גורמים רשמיים הסיבות להקטנת האוכלוסייה הן ירידה בילודה וריבוי מקרי מוות מקורונה. בשנת 2023 מתו בסין 11.1 מיליון בני אדם – מדובר במספר המתים הגבוה ביותר מאז שנת 1974. מדובר בעלייה בתמותה של 6.6% ביחס לשנת 2022.

הילודה בסין קטנה ב-5.5% ביחס לשנה הקודמת כשבמדינה נולדות 9 מיליון תינוקות בלבד. מדובר בשיא שלילי של ילודה במדינה – רק 6.39 ילדים לכל 1000 תושבים. אחת הסיבור לירידה בילודה היא המשך תופעה של מעבר תושבים מהכפר אל העיר. בערים רמת החיים גבוהה יותר אך הדבר מתלווה לעלייה משמעותית בהוצאות הכלכליות. כך שעם המעבר אל העיר נשים יולדות פחות ילדים.

בשנה שעברה איבדה סין את התואר "המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם" לטובת הודו. מומחים מעריכים שסין לא תצליח להתגבר על המשבר ואוכלוסיית סין תמשיך לרדת בהתמדה גם בשנים הבאות.

סין סינים אוכלוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד