ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
"טילים ישראליים מדויקים"

בכירי משמרות המהפכה חוסלו בדמשק; הפרטים

5 אנשי משמרות המהפכה, כולל ראש המודיעין בסוריה, חוסלו במתקפה בדמשק. האיראנים מאשימים את ישראל. גם סגנו של ראש המודיעין של משמרות המהפכה בסוריה בין ההרוגים. מקור ביטחוני אומר כי בניין רב קומות שוטח כולו על ידי "טילים ישראליים מדויקים"

בכירי משמרות המהפכה חוסלו בדמשק; הפרטים
אזור החיסול בדמשק צילום: מתוך התיעוד

בסוריה ובאיראן טוענים כי ישראל תקפה היום (שבת) בדמשק. לטענת הסורים חוסל ראש המודיעין של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה וסגנו, כמו גם שני אנשי משמרות המהפכה נוספים.

"ראש המודיעין בסוריה של משמרות המהפכה, סגנו ושני חברי משמרות המהפכה נוספים נרצחו בהתקפה על סוריה על ידי ישראל", כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר". דיווחים מקומיים בסוריה אמרו כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה.

התקיפה בדמשק

גורם רשמי איראני אמר לסוכנות הידיעות AP כי הבניין שימש פקידים במשמרות המהפכה, והוסיף כי "הטילים הישראליים" הרסו את כל הבניין.

גם התקשורת הממלכתית בסוריה האשימה את התקיפה ב"תוקפנות ישראלית".

מקור ביטחוני המקורב לממשלת סוריה ולאיראן, אמר כי הבניין רב הקומות שימש יועצים איראנים וכי הוא שוטח לחלוטין על ידי "טילים ישראלים מדויקים".

בשל שמועות שנפוצו, דובר הג'יהאד האסלאמי אמר כי לא נפצעו חברי ארגון הטרור בתקיפה, בעקבות דיווחים שחלקם נמצאו בבניין שהופצץ. 

התקיפה בוצעה באזור מאובטח מאוד שבו נמצאים המטה והשגרירויות של האו"ם.

בעל מכולת סמוך לזירה סיפר לתקשורת הסורית כי שמע חמישה פיצוצים רצופים בסביבות השעה 10:15 הבוקר, והוסיף כי לאחר מכן ראה את גופותיהם של גבר ואישה שנלקחו משם וכן שלושה פצועים.

"החנות רעדה. נשארתי בפנים כמה שניות ואז יצאתי וראיתי את העשן מיתמר מאחורי המסגד", אמר האיש.

משמרות המהפכה האשימו את ישראל בחיסול: "שוב ישראל תקפה בבירה הסורית דמשק, בתקיפה האווירית נפצעו מספר גורמים סורים ונהרגו 5 יועצים צבאיים של איראן".

בנוסף בלבנון דווח כי כטב"ם ישראלי הפציץ רכב, וארבעה נהרגו. רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי הכטב"ם תקף את הרכב בכביש ליד העיירה אל-באוזריה שבאזור צור. לפי הדיווח, שניים נהרגו ברכב שהותקף, ושניים נוספים נהרגו קרוב לאזור.

איראן סוריה מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד