ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
ברוך דיין האמת

אברך צעיר נפטר שבוע אחרי שגילו אצלו את המחלה ל"ע

הרה"ח ר' מנחם מנדל ליפא מונהייט ז"ל מחשובי חסידי בעלזא במונסי הלך לעולמו ביום חמישי בגיל 44 לאחר שגילו אצלו את המחלה ל"ע מספר ימים קודם לכן. הוא הובא למנוחות בבית החיים במונסי

אברך צעיר נפטר שבוע אחרי שגילו אצלו את המחלה ל"ע
הרה"ח ר' מנחם מנדל ליפא מונהייט ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בליל שישי ליוו במונסי את האברך היקר החשוב והנעלה, הרה"ח ר' מנחם מנדל ליפא מונהייט ז"ל, מיקירי וחשובי חסידי בעלזא, לאחר שהשבוע גילו אצלו את המחלה רח"ל ואושפז בביה"ח במצב קשה שם נפטר לבית עולמו בדמי ימיו, והוא בן 44 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד במונטריאול שבקנדה לאביו הרה"ח ר' ישעיה מונהייט ז"ל מחשובי חסידי בעלזא במונטריאול. בהיותו בן 12 בלבד התייתם מאביו שנפטר לאחר שחלה במחלה.

בילדותו התחנך במוסדות דחסידי בעלזא במונטריאול, ובהמשך עלה ללמוד בישיבה גדולה דחסידי בעלזא בבני ברק שם היה לאחד ממצוייני תלמידי הישיבה.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו והקים את ביתו במונסי והיה מחשובי ופארי המתפללים בביהמ"ד 'זכרון יעקב יצחק' בשד' מאריס במונסי, לפרנסתו עבד כנהג אוטובוס במוסדות דחסידי בעלזא והיה מתנהג בלבביות יתירה עם התלמידים שאהבו אותו מאוד.

מכריו מספרים על איש חי ורב פעלים, שהיה מקבל כל ילד בסבר פנים יפות, בכל בוקר היה אומר 'בוקר טוב' מלא בחן והוד והיה מביאם לחיידר ללמוד. היה ותיק וחסיד יושב בשטיבל ומתפלל ומתענג על 'חסידשע מעשה' בדיבוק חברים ורב שיח, היה לומד והגה מדי יום בדף היומי בשקיקה בצימאון לתורה, "מנדל מנדל איננו כי לקח אותו אלוקים מי יתן לנו מנחם, כי אין לנו מנחם", אומרים חבריו. 

הלווייתו התקיימה בליל שישי במונסי והוא נטמן בחלקת 'קהל מחזיקי הדת' בביה"ח 'הר שלום' במונסי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד