ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
מאיימים לנקום

באיראן זועמים: אלו הבכירים שחוסלו בסוריה

דובר משרד החוץ של איראן אמר כי דמם של הבכירים שחוסלו בתקיפה המיוחסת לישראל לא "נשפך לשווא", וכי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב. הפעילים והבכירים חוסלו בדמשק בזמן פגישה שעסקה בדיון על העברת נשק באופן יבשתי ולא דרך שדות התעופה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: White Helmets

לאחר החיסולים בדמשק ובלבנון היום (שבת) בתקיפות שמיוחסות לישראל עליהם דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח כי ישראל חיסלה מפקד בכיר בכוח קודס האיראני, עלי מוחמד חדרג', באזור צור שבדרום לבנון לאחר שכטב"ם ירה על כלי רכב בו שהו פעילים.

בחיזבאללה אישרו כי חדרג' הוא הבכיר שחוסל בתקיפה בדרום לבנון. לפי דיווח ערוץ אל-חדת' הסעודי, חדרג' עסק בתיווך בין חמאס לבין איראן בעניינים שעסקו בלוחמה אלקטרונית והגנה אווירית.

לגבי חיסול נוסף שיוחס לישראל, בערוץ אל ג'זירה הקטרי, דווח כי ראש יחידת המודיעין במשמרות המהפכה, חאג' סאדק אומיד זאדה, חוסל בדמשק.

על פי הדיווח של רועי קייס וגיא מעיין בכאן חדשות, בתקיפה בסוריה חוסל עוזרו של אומיד זאדה, חאג' רולאם ושלושה אנשים. במשמרות המהפכה פירסמו שמותיהם של ארבעה יועצים בכירים שחוסלו בתקיפה: חותג'ולה אומידוואר, עלי אקאזאדה, חוסיין מוחמדי וסעיד כרימי. על פי דיווח סעודי, הפעילים והבכירים חוסלו בדמשק בזמן פגישה שעסקה בדיון על העברת נשק באופן יבשתי ולא דרך שדות התעופה.

חמשת המחוסלים האיראנים בדמשק

בערוץ אל ג'זירה דווח כי התקיפה היא תגובה לתקיפה האיראנית שהתרחשה לפני מספר ימים לעבר "מתקן של המוסד" בארביל שבצפון עיראק. מקור במשמרות המהפכה הוסיף כי בניין רב-קומות בשכונת אל-מזה היוקרתית במערב העיר, ששימש יועצים איראנים שסייעו למשטר אסד, שוטח כליל.

דובר משרד החוץ של איראן, נאסר קאאניעל אמר בתקשורת האיראנית על החיסולים בדמשק כי דמם של הבכירים לא "נשפך לשווא", וכי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב בזמן ובמקום המתאימים.

איראן סוריה מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד