ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התקדמות במגעים

‏דיווח בארה"ב: ישראל וחמאס הסכימו להפוגה, אך יש עיכוב ביצוע

ישראל וחמאס הסכימו באופן עקרוני להסכם הפוגה למשך חודש כחלק מעסקה לשחרור חטופים תמורת שחרור אסירים. יש עיכוב ביצוע בשל פערים בין הצדדים | מאמצי התיווך בשבועות האחרונים התמקדו בשחרור מדורג של חטופים ישראלים, החל מאזרחים וכלה בחיילים | כל הפרטים

‏דיווח בארה"ב: ישראל וחמאס הסכימו להפוגה, אך יש עיכוב ביצוע
כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

‏דיווח ב'רויטרס' כי ישראל וחמאס הסכימו באופן עקרוני להסכם להפוגה של חודש בלחימה כחלק מעסקה לשחרור חטופים ישראלים תמורת שחרור אסירים פלסטינים. לפי הדיווח יש עיכוב בביצוע בשל פערים בין הצדדים בנושא סיום קבוע למלחמה בעזה, כך אמרו שלושה מקורות ל'רויטרס'.

מאמצי התיווך האינטנסיביים שהובילו קטאר, וושינגטון ומצרים בשבועות האחרונים התמקדו בשחרור מדורג של חטופים ישראלים - החל מאזרחים וכלה בחיילים - בתמורה להפסקה בלחימה, שחרור אסירים פלסטינים וסיוע לעזה.

הסבב האחרון של השיחות החל ב-28 בדצמבר וצמצם את חילוקי הדעות לגבי משך הפסקת האש הראשונית לכ-30 יום, לאחר שחמאס הציע לראשונה הפסקה של מספר חודשים, אמר אחד המקורות.

עם זאת, חמאס סירב מאז להתקדם עד שיוסכמו התנאים העתידיים של הפסקת אש קבועה, לפי שישה מקורות.

על פי הדיווח ישראל ביקשה לנהל משא ומתן אחד בכל פעם, אך חמאס מחפש "עסקת חבילה" להפסקת אש קבועה לפני שהחטופים ישוחררו בשלב הראשוני, כך אמר אחד המקורות בכיר פלסטיני המקורב למאמצי התיווך.

למרות הקושי לגשר על הפער בעמדות, אחד המקורות הגדיר את השיחות כאינטנסיביות ואמר כי ניתן להסכים על עסקה "בכל רגע".

חמאס חושש שישראל תחדש את הלחימה ברגע שחמאס ישחרר חטופים אזרחיים, גם אם החיילים הישראלים יישארו בשבי, אמר גורם פלסטיני.

חמאס ביקש תחילה לשחרר את כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא של ישראל, כולל אלה שהשתתפו בפיגועים ב-7 באוקטובר, אמר המקור האמריקני. אך חמאס ריכך מאז את הדרישה הזו, שסביר להניח שתהיה התנגדות נחרצת מצד ישראל.

 

מלחמת חרבות ברזל מצרים ארצות הברית קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד