ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ציר הרשע

ארה"ב תקפה מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק

כוחות ארה"ב בעיראק ובסוריה הותקפו 150 פעמים מאז החלו ההתקפות ב-17 באוקטובר. צבא ארה"ב ביצע תקיפות אוויריות הלילה על שלושה מתקנים ששימשו את ארגון הטרור קטאיב חיזבאללה

ארה"ב תקפה מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

צבא ארה"ב ביצע תקיפות אוויריות הלילה על שלושה מתקנים ששימשו את ארגון הטרור קטאיב חיזבאללה הנתמך על ידי איראן ומיליציות אחרות המזוהות עם איראן בעיראק, כך הודיע ​​הפנטגון.

שר ההגנה לויד אוסטין אמר בהצהרה כי התקיפות "הן תגובה ישירה לסדרה של התקפות נגד אנשי ארצות הברית ואנשי הקואליציה בעיראק ובסוריה" על ידי קבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן.

התקיפות הגיעו ימים ספורים לאחר שחיילים אמריקאים בבסיס האוויר אל-אסד בעיראק נפצעו בהתקפת טילים בליסטיים ורקטות על הבסיס. בעוד שרוב הטילים והרקטות יורטו על ידי ההגנה האווירית של הבסיס, כמה טילים פגעו בבסיס, כך אמר פיקוד מרכז ארה"ב בסוף השבוע.

התקיפות ביום שלישי הן הראשונות בעיראק מאז תחילת החודש, כאשר ארה"ב תקפה חבר בקבוצת פרוקסי איראנית הפועלת במדינה, שאחד מבכירי ארה"ב אמר כי יש לו "דם אמריקאי על הידיים". התקיפות הגיעו לאחר תקיפות מרובות נגד החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן במהלך השבוע וחצי האחרונים, על רקע המתיחות המוגברת באזור.

כוחות ארה"ב בעיראק ובסוריה הותקפו 150 פעמים מאז החלו ההתקפות ב-17 באוקטובר 2023, לפי גורם רשמי אמריקאי - 10 ימים לאחר שחמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר.

 

מלחמת חרבות ברזל איראן ארצות הברית עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד