ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אירוע חריג

על רקע 7 באוקטובר: עשרות חיילות נשלחו למחבוש

עשרות מתגייסות חדשות סירבו להתפנות מהבקו"ם ולשרת כתצפיתניות וזאת על רקע אירועי 7 באוקטובר. חלקן הועברו למעצר או למחבוש | דובר צה"ל: "אנחנו צריכים לשכנע לשרת ולייצר את התנאים הטובים ביותר לשירות" | צניחה משמעותית במס' המתגייסות המעוניינות בתפקיד

על רקע 7 באוקטובר: עשרות חיילות נשלחו למחבוש
חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז צילום: מתוך שידורי כאן 11

כ-50 חיילות שהתגייסו בתחילת השבוע ושובצו לתפקיד תצפיתנית סירבו בתוקף להתפנות לבסיס הטירונות וההכשרה של חיל הגנת הגבולות בסיירים שבערבה. כך דווח ב-ynet. לפי הדיווח, חלקן נשלחו בתגובה למעצר או למחבוש.

הסירוב שלהן להשתבץ בתפקיד מגיע על רקע האסון שפקד את התצפיתניות במהלך 7 באוקטובר, לאחר שמפקדיהן לא שעו לאזהרותיהן המוקדמות של התצפיתניות במוצב נחל עוז, חלקן נחטפו לעזה וחלקן נרצחו באכזריות בידי מחבלי כוח נוחבה של חמאס. 

אחת החיילות, שנשלחה למעצר לאחר שסירבה לשרת כתצפיתנית משיקולים רפואיים, צוטטה ב-ynet כמי שאמרה לבני משפחתה: "זו פשוט בושה וחרפה. פניתי ללשכת הגיוס חצי שנה לפני הגיוס ושלחתי לצבא את כל המסמכים שמראים שאני מאובחנת רפואית מאז גיל 8 בהפרעת קשב קשה ומטופלת תרופתית. בנוסף, אני מטופלת על ידי פסיכולוג זה שנים וסובלת מחרדה".

עוד הוסיפה וטענה: "מאז 7 באוקטובר אני בכלל לא מתפקדת. לצערי הצבא לא טרח להתייחס למסמכים שלי כל החודש האחרון וכרגע בכלל לא מקשיבים לי ולא מוכנים לתת לי לפגוש קב"ן ופשוט זורקים אותי לכלא. בושה".

בכתבה מצוין כי מדי שנה מגויסות למערך כ-1,600 חיילות, אולם מנתוני אכ"א שהגיעו לידי ynet עולה כי רק משאלוני הרצון המוקדמים שנשלחים למלש"ביות עולה כי רק 300 מהן חפצות בתפקיד וזאת ככל הנראה על רקע ההפקרה לכאורה של התצפיתניות לגורלן בידי מחבלי חמאס האכזריים ב-7 באוקטובר. זעם שעולה גם מצד המשפחות השכולות.

צה"ל מסר בתגובה לכתבה: "במהלך הגיוס למערך התצפיתניות, מועמדות שהביעו מוטיבציה נמוכה לתפקיד החלו הליך מול קצין מיון וחלקן שוחררו הביתה. המתגייסות קיבלו את התנאים הדרושים בהיבטי לינה ומזון ולא נמנע מאף אחת בדיקה רפואית. נדגיש כי אף מתגייסת לא נכנסה לכלא כתוצאה מחוסר רצון לשרת בתפקיד".

גם דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי נשאל על כך בידי כתב ynet במהלך הצהרתו אמש וזו היתה תשובתו: "בנחל עוז היו תצפיתניות ולנו יש חובה ערכית מוסרית לתקן את מה שקרה באותו יום שבו אנחנו נכשלנו בהגנה על המוצב הזה. והחובה שלנו היא גם לתצפיתניות. זה אחד מהתפקידים המשמעותיים ביותר - בצפון, בדרום, ביו"ש, בהגנת על מדינת ישראל - והוא ימשיך להיות כזה. לכן אנחנו צריכים לשכנע לשרת ולייצר את התנאים הטובים ביותר לשירות. זו החובה של צה"ל ונמשיך לרתום לשכנע ולהסביר כי התפקיד הזה הוא כל כך חשוב, ואנחנו צריכים נשים, אנשים, בתפקיד הזה".

מלחמת חרבות ברזל חיילים חיילות לשכת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד