כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
פערים בין המגזרים

סקר חדש: רוב נגד עסקת חטופים בתמורה לעצירת המלחמה

מה חושבים הישראלים על עזיבה אפשרית של גנץ את קבינט המלחמה, ומה מידת ההסכמה בציבור הערבי על עסקת "כולם תמורת כולם"?. רוב הציבור היהודי נגד עסקת חטופים תמורת הפסקת המלחמה

סקר חדש: רוב נגד עסקת חטופים בתמורה לעצירת המלחמה
לוחמי צה"ל בשטח הרצועה צילום: דובר צה"ל

סקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה ודווח בכאן 11 בחן את הנושאים שעומדים במרכז המחלוקת בציבור הישראלי, הסקר חשף כי רוב הציבור היהודי במדינה מתנגד לעסקת חטופים שכוללת את הפסקת המלחמה בעזה. תוצאות הסקר, פורסמו היום בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב, הדגישו את הפער אל מול הציבור הערבי, שהצביע ברוב של 78.5% בעד עסקה שכזו שכוללת גם שחרור של אסירים פלסטינים.

הנתונים הראו פער ניכר בין ההערכה שרוחש הציבור הישראלי לתפקוד הצבא לעומת זה של קבינט המלחמה. 88% מהציבור הישראלי חושב שצה"ל מתפקד טוב במלחמה, לעומת 46% בלבד שמעניקים ציונים טובים לתפקוד הקבינט. יותר ממחצית (53%) ממצביעי הימין נותנים לקבינט ציון טוב לעומת 42% במרכז ו-19% בשמאל.

על השאלה אם חברי מפלגת המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ צריכים להישאר בממשלה או לפרוש ממנה, השיבו 61% מהיהודים כי על המחנה הממלכתי להישאר בממשלה. לעומתם, 63% מהמשיבים הערבים סברו שעליה לפרוש.

לגבי שאלת החקירה של אירועי שבעה באוקטובר - ואם היא צריכה להיערך בשלב זה במישור המדיני ובמישור הצבאי. התוצאה מחלוקת בקרב הציבור היהודי, 48% השיבו כי אין להתחיל בעת הזו בחקירה, 46% חשבו כי יש לעשות כן. בקרב מצביעי מפלגות השמאל היה רוב גדול (82%) שחשב כי יש להתחיל לחקור עכשיו, ואילו בימין הרוב (59%) התנגדו לכך.

 

 

 

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד