י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בפעם הראשונה מזה שש שנים

מזכ"ל האו"ם לא ידבר באירוע יום הזיכרון לשואה הבינלאומי

מזכ"ל האו"ם לא ינאם באירוע יום השואה הבינלאומי בבית הכנסת בניו יורק בפעם הראשונה מזה כמה שנים. אנטוניו גוטרס שתוקף את ישראל ומגלה אמפטיה לחמאס לא ישתתף באירוע הזיכרון בבית הכנסת בפעם הראשונה מזה שש שנים

מזכ"ל האו"ם לא ידבר באירוע יום הזיכרון לשואה הבינלאומי
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צילום: פלאש 90

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, לא ינאם כמידי שנה בטקס יום השואה הבינלאומי בבית הכנסת שהזמין אותו במשך שנים. לראשונה מאז כניסתו לתפקיד ב-2018, גוטרס לא הוזמן לטקס הזיכרון הבינלאומי השנתי ליום השואה בבית הכנסת פארק איסט בניו יורק בשבת הקרובה.

רב בית הכנסת, ארתור שנייר, הזמין בעבר את גוטרס לנאום בטקס. בשנת 2019, גוטרס אמר שהוא "מרגיש בבית בבית הכנסת פארק איסט". במקום גוטרס, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אביב עזרא, ידבר באירוע.

עזרא ידבר בנאומו על הטבח ב-7 באוקטובר וכן את יום השנה ה-79 לשחרור אושוויץ. בטקס ישמעו עדויות של יטוף לשעבר, כמו גם אח ואחות של חטוף שעדיין מוחזק בידי חמאס.

דובר בית הכנסת אמר לעיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל': "טקס יום השואה הבינלאומי בפארק איסט יתמקד השנה בשואה ובמתקפה הברברי על ישראל ב-7 באוקטובר, החטופים, עליית האנטישמיות העולמית וכאב פנימי".

גוטרס ינאם בטקס הזיכרון הבינלאומי לשואה של האו"ם מחר לצד ניצולי השואה.

מאז 7 באוקטובר, גם המזכ"ל וגם האו"ם ספגו אש בשל תגובתם או חוסר תגובתם לזוועות חמאס וגילוי אמפטיה לחמאס במסווה של "דאגה הומנטירית". גוטרש האנטישמי אמר כי התקפת חמאס "לא התרחשה בחלל ריק".

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל האו"ם אנטוניו גוטרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד