ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
אחרי הביקורת

הרמטכ"ל מקפיא את ועדת החקירה למחדל ה-7 באוקטובר

הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט להקפיא הוועדות החיצוניות שהקים לבחינת מחדל ה-7 באוקטובר, זאת אחרי הביקורת הרבה בממשלה על המינויים שכללו בתוכם את שר הביטחון לשעבר מופז

הרמטכ"ל מקפיא את ועדת החקירה למחדל ה-7 באוקטובר
הרמטכ"ל עם הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט להקפיא את הוועדות החיצוניות שתכנן להקים לבדיקת מחדל ה-7 באוקטובר, כך דווח ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, הוועדות יוקפאו עד לסיום התחקירים הפנימיים.

דברים אלו מגיעים אחרי פנייתו החריגה של הרמטכ"ל הלוי אתמול למבקר המדינה בה כתב כי בקשתו לחקור את מחדל ה-7 באוקטובר עשויה לפגוע בתפקוד הצבא בזמן המלחמה.

הלוי כתב: "הביקורת במתכונתה המתוכננת, תוך כדי הלחימה, תסיט את קשב המפקדים מהלחימה, תפגע ביכולת התחקור המבצעית ובאיכותו, ולא תאפשר את הפקת הלקחים לשם השגת יעדי המלחמה. לא בכדי, אין תקדים לקיום ביקורת במתכונת שהגדרת בעת המלחמה".

בתחילת החודש נערכה ישיבת קבינט סוערת במיוחד במהלכה תקפו שרי הליכוד את הרמטכ"ל על החלטתו להקים ועדת חקירה לאירועי ה-7 באוקטובר.

במהלך הישיבה המדוברת השרה מירי רגב שאלה: "האם הוקמה ועדת חקירה בצבא על מחדלי 7.10?". הרמטכ"ל הרצי הלוי השיב: "כעת אנחנו עסוקים בלחימה". השרה רגב התעקשה ואמרה לרמטכ"ל: "אתה לא עונה לי ואני רוצה שזה יהיה ברור. יש לנו לא מעט שאלות על התנהלות הצבא, אבל אנחנו כל הזמן אומרים לעצמנו, 'זה לא הזמן אנחנו במלחמה', ואתם בזמן הזה מתחילים לתחקר?".

נזכיר כי בין הבודקים שמינה הלוי לבדיקת המחדל נכללים הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר אהרון זאבי פרקש ומפקד פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן. מופז היה הרמטכ"ל ה-16 של צה"ל, ובהמשך שימש כשר הביטחון, חבר כנסת ויו"ר מפלגת "קדימה". מופז היה בין היתר שר הביטחון בזמן תוכנית ההתנתקות, והיה בין מקדמיה.

חמאס הרמטכ"ל מלחמת חרבות ברזל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד