ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
איום על הביטחון הלאומי

פרס של 15 מיליון דולר למי שיביא מידע על מתווך המל"טים של איראן

ארה"ב הודיעה על פרס של 15 מיליון דולר שיינתן למי שיביא מידע שיביא למעצרו של מתווך המל"טים של איראן. הפרס הוכרז כדי לשבש את הרשת של איש עסקים איראני שמסייע טכנולוגית למל"טים צבאיים

פרס של 15 מיליון דולר למי שיביא מידע על מתווך המל"טים של איראן
מל"טים איראניים צילום: Iran international

ארה"ב הכריזה על פרס של 15 מיליון דולר עבור מידע על חוסין חפטי ארדקאני, איש עסקים איראני שמסייע לאיראן ומשמרות המהפכה להשיג טכנולוגיה מתקדמת לפיתוח כטב"מים, שמועברים לרוסיה ותוקפים באוקראינה אזרחים.

המהלך הגיע לאחר שארה"ב הטילה סנקציות והאשימה את ארדקאני, יו"ר חברת אלקטרוניקה, על הפעילות שלו בהשגת טכנולוגיה דו-שימושית לייצור מל"טים על ידי משמרות המהפכה של איראן. מחלקת המסחר, המנהלת את בקרת הייצוא של ארה"ב, פירסמה על הפרס.

ארה"ב טוענת שאיראן סיפקה כמה סוגים של מל"טים לרוסיה שהשתמשה בהם במלחמה נגד אוקראינה. הסכסוך הזה, יחד עם החששות מהשאיפות הצבאיות של סין, הביאו את ארה"ב לנקוט בפעולה.

הפרס עבור מידע על ארדקאני והרשת העסקית שלו מגיע מתוכנית של מחלקת המדינה שהוקמה כדי לסייע במאבק באיומי הביטחון הלאומי. על פי ה'וול סטריט ג'ורנל', ארדקאני עבד עם אדם מסין והשתמש בחברות קש כדי לרכוש רכיבים שבסופו של דבר מיועדים לשימוש למל"טים איראניים.

ספק צרפתי בלי לדעת למי זה מיועד, שלח ממירים אנלוגיים להונג קונג, ולאחר מכן הם יוצאו מחדש לאיראן. התוכנית כללה וריאציות של טקטיקה בשלוש הזדמנויות נוספות.

 

מל"טים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד