ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
ציר הרשע והפשע

לא רק חמאס: הרוסים אירחו משלחת של החות'ים

דובר המורדים החות'ים בתימן גילה הערב כי משלחת בראשותו נפגשה במוסקבה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב | משרד החוץ הרוסי עדכן כי רוסיה לא דרשה מהחות'ים להפסיק את תקיפת הספינות בים האדום

לא רק חמאס: הרוסים אירחו משלחת של החות'ים
איום של החות'ים צילום: צילום מסך

מוחמד עבד א-סלאם, דובר המורדים החות'ים בתימן, הודיע אמש (חמישי) בציוץ ברשת X על כך שמשלחת בראשותו נפגשה במוסקבה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. לדבריו, בפגישה דנו הצדדים במצב בעזה והוצגה עמדת החות'ים בנוגע למשבר בים האדום ולמשא ומתן מול ערב הסעודית, שמתקיים בתיווך עומאן.

מהודעת משרד החוץ הרוסי עולה כי מוסקבה לא דרשה מהחות'ים להפסיק את תקיפת הספינות בים האדום. "תשומת לב מיוחדת הוקדשה לאירועים הטרגיים בעימות הישראלי-פלסטיני וההסלמה שחלה בעקבותיו בים האדום", נכתב. "בהקשר זה הצדדים גינו את התקיפות האמריקניות והבריטיות בים האדום, העשויות לערער את היציבות הכלל-אזורית"

על פי כלי תקשורת המזוהה עם הקרמלין, אל-סלאם אמר בתום הפגישה כי הצדדים "דנו ברצח העם המתבצע בעזה". לדבריו, "על ארצות הברית להפסיק מיד את התוקפנות נגד הרצועה, להכניס לשם סיוע הומניטרי ולא לבצע מילטריזציה של הים האדום".

בשבוע שעבר הגיעה למוסקבה משלחת חמאס בראשות בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק ונפגשה גם היא עם בוגדנוב. לפי הודעת חמאס, הצדדים דנו בין היתר בדרכים להגיע להפסקת אש בעזה.

רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד