ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
כך הגיב לפסיקת האג

יועצו הבכיר של אבו מאזן: "אם הכיבוש יימשך - יהיו עוד פעולות כמו 7 באוקטובר"

מחמוד אלהבאש, יועצו הבכיר של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן סירב לגנות את מתקפת הטרור של החמאס והתייחס לצווים של בית הדין הבינלאומי בהאג: "לא השגנו את כל מבוקשנו, אבל לפחות בית הדין קיבל את הפנייה"

יועצו הבכיר של אבו מאזן: "אם הכיבוש יימשך - יהיו עוד פעולות כמו 7 באוקטובר"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

יועצו הבכיר של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מחמוד אלהבאש אמר ל'כאן חדשות' כי "הסיבה למה שקרה ב-7 באוקטובר הוא הימצאות הכיבוש. אם יימשך הכיבוש - יימשכו הפעולות האלו".

אלהבאש התייחס לצווים שהוציא בית הדין הבינלאומי בהאג, ואמר: "לא השגנו את כל מבוקשנו, אבל לפחות בית הדין קיבל את הפנייה. זה אומר שהסוגיה תמשיך. ישראל עדיין בהתליכי משפט בבית הדין בגין ההאשמה ברצח עם".

אתמול החליט בית המשפט בהאג כי על ישראל לנקוט באמצעים אפקטיביים למניעת רצח עם, ולשמור את הראיות במסגרת האמנה נגד רצח עם בכל הקשור לאוכלוסייה בעזה.

בהצבעה של 16-1 קבע כי על ישראל לנקוט באמצעים שיענו על הצרכים ההומניטריים של הפלסטינים ברצועה. בהקראת החלטת בית הדין, אמרה נשיאתו ג'ואן דוהניו: "בית המשפט לא יכול להיענות לבקשתה של ישראל לבטל את התביעה. על ישראל להעניש את הגורמים הגורמים להסתה ציבורית וקוראים לרצח עם, ולהגיש תוך חודש לבית הדין דוח על הצעדים שנקטה".

חמאס אבו מאזן מלחמת חרבות ברזל הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד