ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
זו תגובתו

יוצא דופן: חבר הכנסת ישלם לגיא פלג הוצאות משפט

נדיר שחבר כנסת משלם הוצאות משפט בשל החסינות הקיימת לו בחוק מפני תביעות משפטיות. אולם ח"כ שמחה רוטמן הצליח לקטוף את ההישג הנדיר הזה בשל תביעת דיבה שהגיש כנגד שני עיתונאים ועורך דין שייחסו לו ציטוט חמור מדיון סגור שלטענתו לא אמר | הסיפור המלא

יוצא דופן: חבר הכנסת ישלם לגיא פלג הוצאות משפט
גיא פלג צילום: צילום מסך ערוץ 12

יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) חוייב לשלם הוצאות משפט בסך 2,000 שקלים לעיתונאי גיא פלג מ'חדשות 12', שלומי אלדר מ'חדשות 13', עו"ד דן עדין ועוד נתבעים, שהוא הגיש נגדם תביעה דיבה בגין הפרסום של פלג ב'חדשות 12', לפיו רוטמן אמר בדיון סגור בכנסת כי "הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מהדם של הנרצחים ב-7.10".

רוטמן הכחיש כבר אז בתוקף שמשפט כזה נאמר. הסיבה שבגינה רוטמן חטף הוצאות משפט היא בשל כך שהוא לא המציא כתב כתב התביעה לנתבעים אלא סמך על כך שהם ראו אותו בתקשורת. אחד הנתבעים עו"ד דן עדין אמר: "ראיתי את כתב התביעה בטלגרם שלך עד היום לא קיבלתי אותו בדואר או באמצעים אחרים שהתקנות מחייבות". כך מדווח כתב 'וואלה' ביני אשכנזי.

ח"כ רוטמן. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מח"כ רוטמן נמסר: "בתור מי שהביעו בפומבי תקווה שאתבע אותם על הדיבה שהוציאו, ולאחר שגיא פלג הגיב לקבלת כתב התביעה שהוא קיווה שאגיש, אין ספק שגיא פלג וחברת החדשות N12 מנסים לדחות ככל הניתן את ניהול ההליך ולא לקבל את כתב התביעה, כולל דרישה משונה שנמציא להם את הלינקים לשידור שלהם.

תרגילי ההשהיה השקופים הללו מעידים על החשש והפחד של גיא פלג לעמוד מאחורי שקריו והתנהלותו. כתב התביעה שכבר הומצא לגיא פלג כמה פעמים, וגם נצפה על ידי באי כוחו באתר הרשות השופטת, יגיע גם באמצעות שליח כפי שהורה בית המשפט.

וגם אז, עם העותק הקשיח, הדיבה של גיא פלג תמשיך להיות דיבה, והוא יצטרך לעמוד מאחורי דברי הבלע שלו בבית המשפט".

שמחה רוטמן גיא פלג תביעת דיבה הוצאות משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד