ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
לחץ נמוך

לאחר ההתלהבות של צה"ל: מערכת הצפת המנהרות - לא אפקיטבית

אמש צה"ל התיר לפרסום כי הכוחות מנטרלים מנהרות ברצועה באמצעות שימוש בהזרמת מים | אלא שמתברר כי הצינורות לא יכולים להזרים מים אם הם המנהרות רחוקות מהים

לאחר ההתלהבות של צה"ל: מערכת הצפת המנהרות - לא אפקיטבית
מחבל חמאס צילום: Attia Muhammed/Flash90

מערכת ״אטלנטיס״ להצפת מנהרות חמאס הצליחה להשמיד קילומטרים בודדים בלבד של מנהרות, כך מדווח העיתונאי דורון קדוש. ככל שהמנהרות רחוקות מהים, בישראל גילו שקשה יותר להזרים מים בלחץ גבוה בצינורות. ‏באזור מחנות המרכז נעשה ניסיון מצומצם להפעיל את המערכת - אך הוא נכשל לחלוטין. בלחימה שמתנהלת בימים אלו בחאן יונס כלל לא ניסו להפעיל אותה כי צה״ל פעל באזורים היותר מזרחיים והרעיון לא היה רלוונטי.

כזכור, אמש (שלישי) התיר צה"ל לפרסום כי מספר יחידות בצה"ל ובמשרד הביטחון פיתחו במשותף מספר כלים להזרמת מים בספיקה גבוהה למנהרות חמאס ברצועה, כחלק ממגוון הכלים שבידי צה"ל לטיפול במנהרות. היכולות כוללות התקנת משאבות וצינורות, במקביל להבשלת היכולת ברמה ההנדסית, ופעילות לאיתור הפירים המתאימים למשימה.

להפעלת היכולת קדמה עבודת מטה מקצועית ומקיפה, שכללה ניתוח של מאפייני הקרקע ומערכת המים באזור, בין היתר כדי לוודא שלא תיפגע האפשרות להשתמש במי התהום באזור. הזרמת מים מתבצעת רק בתוואים ובמיקומים שנמצאו מתאימים לכך, ובחירת סוג ושיטת הפעלה מתאימים בכל מקרה. בצה"ל ציינו כי "כלי זה מהווה פריצת דרך הנדסית וטכנולוגית משמעותית בהתמודדות עם אתגר תת הקרקע, והוא פותח בעבודה משותפת של גופים שונים במערכת הביטחון".

לפני שבועיים בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר במסיבת עיתונאים בביירות בתגובה לדיווחים על הצפה אפשרית של מנהרות הטרור של חמאס במים, כי הן עמידות למים."המנהרות נבנו על ידי מהנדסים מיומנים ומשכילים שחשבו על כל ההתקפות האפשריות מהכיבוש, כולל שאיבת מים לתוך המנהרות, הן חלק בלתי נפרד מההתנגדות וכל ההשלכות וההתקפות הצפויות נלקחו בחשבון" אמר חמדאן.

מנהרת טרור מנהרה מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד