כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
סערת התפילין בתל אביב

רגב נגד חולדאי: "הגבלה על דוכן תפילין היא הגבלה על הנחת תפילין"

בבית המשפט השלום בתל אביב התקיים דיון בתביעה שהגיש ראש העיר נגד השרה מירי רגב. התביעה הוגשה בעקבות דברים שאמרה השרה רגב בשנת 2020, כנגד החלטתו של רון חולדאי המגביל בפועל הנחת תפילין במרחב הציבורי בתל אביב, וטענת רגב

רגב נגד חולדאי: "הגבלה על דוכן תפילין היא הגבלה על הנחת תפילין"
רון חולדאי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, הגיעה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בת"א, לדיון במסגרת תביעת ההשתקה הפוליטית שהגיש נגדה ראש עיריית ת"א - יפו רון חולדאי.

התביעה הוגשה בעקבות דברים שאמרה השרה רגב בשנת 2020, כנגד החלטתו של רון חולדאי המגביל בפועל הנחת תפילין במרחב הציבורי בתל אביב, כך לטענתה.

חולדאי דורש מרגב פיצוי של חצי מיליון ש"ח מאחר והוא טוען כי השרה הפיצה שקרים נגדו. עו"ד טל שפירא המייצג את חולדאי אמר בדיון כי למרות הטענות של רגב, "לא התקיים שום איסור על אדם פרטי להניח תפילין בכל מקום שהוא ברחבי העיר תל אביב".

רגב טענה בתגובה כי הסתמכה על פרסום בעניין: "אני הצטרפתי לשיח ציבורי שהזדעזע מהפרסום - רבנים, ראשי ערים, חילוניים, מסורתיים, הזדעזעו מההנחיה להסיר את הדוכנים. לא לחינם ראשי ערים כתבו כנגד רון חולדאי על ההחלטה".

רגב פנתה לחולדאי ושאלה: "אתה פעם הנחת תפילין? אם היית מניח תפילין, היית מבין שעל פי ההלכה תפילין לא יכולים להיות באוויר, כדי להניח תפילין צריך משטח. הדוכן עצמו הוא משטח להנחת התפילין. הגבלה על דוכן תפילין היא הגבלה על הנחת תפילין". 

יצוין, כי לקראת הדיון בביהמ"ש, פנתה השרה רגב למר חולדאי, והציעה לו כי למען האחדות בעם, שכה נחוצה בתקופה זו, לבטל את התביעה ולהסכים על כך שלכל יהודי, יש הזכות לקיים את מצוות הנחת התפילין במרחב הציבורי בתל אביב ללא כל הגבלה, אך הוא סירב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב אמרה בסיום הדיון: "מצוות התפילין היא אחת המצוות החשובות ביותר. יהודים לאורך כל הדורות מסרו את נפשם להניח תפילין, כולל בימים אלו, בהם אנו רואים את חיילי צה"ל הגיבורים שמניחים תפילין בלב הקרבות בעזה, לפני היציאה לקרב, פצועים בבית חולים ועוד. החלטתו של רון חולדאי להגביל את דוכני התפילין, כמוה כהגבלת הנחת תפילין, כי הרי על מנת להניח תפילין, יש צורך במשטח בכדי לקיים את המצווה, הגבלה זו מפלה רק את הציבור היהודי מלהניח תפילין מרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב. ניסיתי לעשות הכל על מנת להגיע לפשרה, זהו יום קשה, בו אנו קוברים שלושה חיילים, אך לצערי רון חולדאי סירב ואני מצרה על כך. אמשיך לפעול ללא לאות, למען חיזוק הקשר של העם היהודי למסורת ישראל. אני מציעה למר חולדאי להסיר כל הגבלה להנחת תפילת במרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב, ובכך לאפשר לכל יהודי לקיים את מצוות הנחת התפילין בכל מקום".

מירי רגב הנחת תפילין רון חולדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד