א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
רכש נוסף בדרך

לוחמי עוקץ הוזהרו מכלבים קשורים בעזה; זו הסיבה

הלוחמים הוזהרו מכך שפעילי ה'חמאס' משאירים כלבים קשורים במרחבים שצה"ל עומד לסרוק ובכך הם משבשים את פעילות הכוחות | לאור ההצלחה הכבירה משלוח של כלבים נוסף בדרך 

לוחמי עוקץ הוזהרו מכלבים קשורים בעזה; זו הסיבה
לוחמי עוקץ בעזה צילום: דובר צה"ל

ביחידה המובחרת 'עוקץ', היחידה המכשירה ומפעילה לוחמים וכלבים למשימות לחימה ייעודיות, הדריכו את הכוחות להיזהר מכך שפעילי חמאס משאירים כלבים קשורים במרחבים שצה"ל עומד לסרוק, כך דווח הערב (רביעי) בYnet. זאת כנראה במטרה להסיח את דעתם של הכלבים וכך לשבש את פעילות כלבי עוקץ ולבצע פיגוע משיכה.

בינתיים, לאור הצלחת עוקץ בלחימה, שבה אף איבדו 17 מכלבי היחידה, במשרד הביטחון מקדמים רכש גדול מחו"ל. רובם המוחלט של כלבי עוקץ שנהרגו מתחילת התמרון בקרבות ברצועה, מאש המחבלים. בנוסף אליהם, עשרות כלבים נפצעו.

ליחידה יש וטרינרים שנמצאים בכוננות על גבול הרצועה ומטפלים בכלבים שמגיעים פצועים משדה הקרב כאשר בהמשך הם מתפנים להמשך טיפול ושיקום בבית החולים הווטרינרי של היחידה. כלבי עוקץ מבצעים תפקידים שונים, לוחמי היחידה לוחמים ולוחמות, נמצאים לצד הכוחות המתמרנים, ולרוב מקדימה.

כלבי חנ"מ (חומר נפץ) שתפקידם לאתר מטענים ומלכודים. הכלבים איתרו עד כה יותר מ-120 מטענים ומלכודים. כלומר: 120 מקרים שבהם מבנה היה עלול לקרוס על כוח - מאות חיי לוחמים שניצלו. כלבי שו"ן שתפקידם לאתר גופות, עד כה יותר מ-30 גופות אותרו ע"י הכלבים. חלקם של נרצחים ישראלים.

עוקץ יחידת עוקץ חיילים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד