א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סייעו במימון הטרור

משרד האוצר האמריקני בשורת סנקציות על משמרות המהפכה והחיזבאללה

משרד האוצר האמריקני הודיע על סנקציות שיטיל על קבוצות שתומכות במשמרות המהפכה ומסייעות לחיזבאללה. הקבוצות ממוקמות במספר מקומות ערביים ומסייעות לארגונים פיננסית

משרד האוצר האמריקני בשורת סנקציות על משמרות המהפכה והחיזבאללה
חיילים במשמרות המהפכה: אילוסטרציה צילום: Iran international

משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות על גורמים שונים הממוקמים בלבנון ובטורקיה בשל מתן תמיכה פיננסית קריטית לכוח משמרות המהפכה האיראני. הגופים עליהם הוטלו הסנקציות הניבו הכנסות של מאות מיליוני דולרים ממכירת סחורות איראניות, כולל לממשלת סוריה.

מכירות הסחורות הללו מהוות מקור מימון מרכזי להמשך פעילות הטרור של משמרות המהפכה והחיזבאללה ולתמיכה בארגוני טרור אחרים ברחבי האזור.

"הפעולה של היום מדגישה את הנחישות שלנו למנוע ממשמרות המהפכה לנצל את מערכת הסחר הבינלאומית כדי לממן את הפעילות המערערת את היציבות של האזור", אמר סגן שר האוצר לטרור והמודיעין הפיננסי בריאן א. נלסון. "ארה"ב תמשיך לפעול כדי לחשוף ולשבש את התוכניות הבלתי חוקיות הללו".

בין היתר הוטלו סקנציות על חברה בלבנון המזוהה עם חיזבאללה, אשר איפשרה מכירות גדולות של סחורות איראניות למשטר הסורי, עבורן שילם המשטר הסורי מיליוני דולרים. החברה ביצעה אף עסקאות בשם החיזבאללה.

עוד נמסר כי הוטלו סנקציות על חברת הידרו, שבסיסה בלבנון שעוסקת בהשכרת ציוד קידוח ונאשמת במעורבת במימון משמרות המהפכה על ידי סיוע במשלוח של סחורות איראניות בשווי מאות מיליוני דולרים לסוריה. הידרו מקיימת קשרים מסחריים עם חיזבאללה.

איראן חיזבאללה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד